Tuesday, July 21, 2009

aktiviti harian

Tingat masa muda-muda dulu, sebelum kawen n takde anak bestnye lehla rehat2 rileks2, tdo tanpa gangguan, tgk tv, n mcm2 la…tp sejak dh kawen n ada zarin ni otomatik semuanya berubah…..tp berubah kepada yg lebih positif (bertambah rajin) hahahhaha…jom kongsi rutin arian ku…rutin ke???mmm…lbih kurang la….ahahahaha…
5.45am – ni time alarm nset ku berbunyi…bunyi je trus tekan…pejam mata rapat2…5 minit lg, 5 minit lg…
6.15 am – time ni baru bgn btl2…bgn trus siapkan makanan tuk zarin…takut x sempat masak lak nant kalu lmbt2…tuk bubur nasi awal2 lagi aku dh masak dlm slow cooker…ni cuma masakkan sayur, ikan @ayam, mashed potato@puri je la
6.30am – mandi, solat subuh n lepas tu kejutkan cik somi….biasanya time ni zarin pun dh bangun n tgk astro ceria
7.00am – masukkan alat2 tuk ngepam kat ofis dlm cooler bag, masukkan bekal makanan zarin n kemas baju zarin masuk beg tuk anta umah kakak
7.30-7.45am – keluar umah tuk g keje n anta zarin…kalu cepat anta zarin dulu, kalu lambat papa anta mama dulu, masa dlm kete ni BF zarin dulu
8.15 am – sampai ofis, n sarapan
8.45 am – wat keje la…godek tu, godek ini, cuit ctu, cuit cni…
10.00am – sesi ngepam I n sambung keje
1.00pm – g lunch, n biasanya kua awal dlm kul 1230 pm..hikhikhik lps tu smayang zohor+ngepam II
2.00pm – sambung keje…
4.00pm – ngepam III
5.30pm – smayang asar sebelum blik…
6.30pm – smpai umah mandi n BF zarin…
7.45pm – smayang maghrib
8.30 pm – mkn malam, biasanya tapau siap2…takyah masak..
9.00 pm – tdokan zarin (kadang2 mama tertdo sama) hahahaha
10.00pm – smayang isyak, iron baju tuk keje sok, kemas umah ckit2 n sambung tdo…kalu ngantuk tdo awal…sok pg baru iron baju….

camtu la rutin arian…lebih kurang la…Cuma tuk sesi ngepam akan ada perubahan jika bz n zarin x nyusu masa pagi dlm kete, jadual akan berubah jd, 9.00am, 11.30 am, 2.00 pm n 4.00 pm…kira 4 kali pam la….

Kalu weekend lak, mmg berubah 90%...hikhikhik….
time ni la nak rehat, mlm2 lak zarin 3-4 kali gak bangun nak susu…so tdo pun x lena sangatla… Zarin tdo mama pun tumpang sekaki…kihkihkih…

stakat ni pengeluaran susu alhamdulilah masih mencukupi..stok EBM pun adalah ckit2….syukur sangat2…

ni la stok susuku yg x seberapa...



1 comment:

  1. Segala2nya berubah....umur pun dr sehari ke sehari makin meningkat, lumrah kehidupan. Syukur alhamdulillah dikurniakan rezeki yang tiada ternilai harganya.

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...