Wednesday, July 29, 2009

cerita tentang zarin

pejam celik pejam celik dh 9 bln lebih dh zarin...dh besar yea anak mama...dh makin pandai n nakal...mcm mama masa kecik ke?ntahla..mama pun x sure...nant kita tanya tok mi... ke macam papa?yg pasti muka sama mcm papa masa kecik, pipi kembung mulut kecik...hahahaha..cam mulut ikan je....sori papa n zarin...termengutuk lak....

2 minggu kebelakangan nie, aku tengok zarin semakin manja n perangai la..org kata kalu anak semakin manja n suka merengek kin nak dpt org baru...yeke?adusss...risau gak nie...tp kalu dh rezki apa nak buat...kami terima dengan hati yang terbuka....hikhikhik....

bebalik pada zarin, mmg agak manja la zarin skang...seperti kata kakak, "zarin semakin manja, mau di dukung, dh pandai jeles...nggak mau tdo, kuat main sama hawa dan hani"...dan lg satu asyik nak bekepit ngan mama je...ngan papa pun dh kurang...skali skala risau juga...mula la tepk mcm2...teringat laporan akhbar yg tanah mendap kan flat sanpeng tu...dh la dekat je ngan ofis nie...ish...nauzubillah...minta dijauhkanla...

nak kata aku terlalu manjakan zarin x juga...dh namanya budak, kecik lagi...sure la manja....
nak kata dukung slalu x jugak sbb berat zarin, mak aiii....bleh thn...leh sakit pinggang....nasib baik aku guna ring sling...xde la trasa sgt..kat umah aku bia je dia merangkak n skali skala buh dlm walker...kin baby yang BF ni manja agaknya (nak sedapkan ati)

nakal tu bleh thn juga...kalu dlm kete pusing 360 darjah...tarik tu, tarik ni, pegang tu pegang ni smpi gear kete pun ditariknya...adussss....zarin, zarin....suka mengigit pun yea juga...

umur 9 bln lebih nie zarin dh ada 6 btg gg, dh merangkak n bangun n panjat2...abis umah dikemasnya...suka mkn kertas...dh pandai memilih org...dh pandai tepuk tgn bila dengar n tengok tom tom bak sampaikan mama tuka nyanyi jd "mari tom tom bak dgn zarin", lagu barney mama nyanyi...twinkle2 papa nyanyi...suka dgr indahnya Iman astro oasis...dh pandai bye2...ape lagi yea..mmm....duk ajuk papa batuk, wat idung cam ada ingus....hehehehe...comel je...ape pun mama bahagia melihat perkembangan zarin...semoga menjadi anak yang soleh, mendengar dan menghormati ibu bapa.. papa n mama pasti akan lakukan yang terbaik untuk baby n manja kesayangan kami ini....insya-Allah....

1 comment:

  1. tunggu setahun dua lagi...mesti da akan rindu kat anak time dia kecik...k.diana dh rasa...tgk blik video iman ms umur setahun...cam sedihnye...dan bila tgk2, muka wafiy sebijik macam abg dia ms kecik :-))

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...