Monday, September 7, 2009

suatu ketika dahulu

sejak dua menjak ni aku dah jarang bawak zarin jalan-jalan.iyelah, malas nak bersesak-sesak kat orang ramai dan virus H1N1...cukup merisaukan sesiapa sahaja..

sejak dari umur 55 ari, zarin aku dah bawak ke shoping complexs, kali pertama ke OU lps tu pavillion. masa ini abg aku dari kedah datang tuk jemput mak aku yang datang ke KL tuk jaga zarin sementara aku naik keje n jumpa pengasuh tuk zarin.

Nak dijadikan cerita, pada satu malam tu zarin asyik duk merengek-rengek je, masa tu aku risau juga, aritu kami ke OU n masa balik tu zarin ok je tdo...smpi di rumah aku lihat ada kesan lebam di betisnya...tp aku diamkan aje, nak ckp kat cik somi takut nant dia fikir aku ni percaya pada benda-benda karut..tp rupa-rupanya dia pun fikirkan benda yang sama...bukan aku saja, malah semua famili aku...yelah budak2, bukan kita tahu apa yang dia nampak...Masa ni, kak ipa aku (oje) ada di rumah...dia ni bleh dikategorikan sebagai org yg berani n boleh tau kalu ada ape2 yg x kene...mlm tu dia masuk bilik aku n rasa cam x sedap ati, last2 dia suh aku baca yassin n renjiskan kat dinding n siling...manala tau kan kalu ok..aku pun ikut je la...hehehehe...alhamdulilah, zarin tdo dgn lena dan abg aku ckp 'Zarin nak p KLCC ni, sok kita g jln2 KLCC yea" hehehhe....

lepas tu boleh dikatakan tiap2 tiap minggu kami bawak zarin jalan-jalan..kalu x kua mesti dia akan merengek...paling tak tahan kalu tgk dia gantung kat grill, tgk lua...adesss...time tu gak kami besiap bawak dia amik angin lua...hihihihihi

tp skang ni memamg jarang sgt2 la bwk...ingat aritu kami pi OU x sampai sejam, p bli baju raya zarin, terus tuju kedai je...x jalan2 dh...skang ni pun, paling kurang papa bawak zarin g cold storage n tgk pemandangan kat solaris...tu pun zarin dah nganga mulut n tepuk-tepuk tangan...adesss, sian anak mama....len kali kita g jalan2 yea sayang...jom tgk gamba2 zarin suatu ketika dulu....layannnnn















ni la aksi2 zarin dlm stroller dulu-dulu..skang ni duk setengah jam mula la merengek nangis, nak tatih n dukung...adusss...tp kalu bg biskut, buah ok je dia duk dlm tu...hehehehe...zarin..zarin...camne la kita nak g shoping camnie...

3 comments:

  1. sama le da..k.diana pun jarang bwk anak2 kuar-plg tidak pun nk beli brg dpur, bwk lah diaorg. Iman mmg suka sgt kalu g taman dpt main kat playground tu....teringt dulu2....

    ReplyDelete
  2. ye la kak diey...skang ni kalu p bli barang mcm lipas kudung, nak cepat je...adessss

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...