Friday, October 23, 2009

zarin dan topi badutnya


zarin pakai birthday hat ni ok?

Sebaik sahaja membuka mata pagi itu, Zarin terus menampar-nampar pipiku....Adussss...perit dan merah pipiku...Tangan kecil itu begitu kuat sehingga mengalir air mataku...huhuhuhu...(tak pernah lagi pipi mama kena tampar ngan orang tau sayang) Suamiku pula masih nyenyak di sebelah...Tidur lambat kerana kemas rumah dan tengok bola...Lantas aku terus turun dari katil dan ke dapur untuk menyediakan sarapan Zarin. Zarin pula ku biarkan menonton kartun kegemarannya, Jim Jam and Sunny...Sedang aku sibuk mengupas kentang, tiba-tiba mulut Zarin bising sambil bertepuk tangan dan topi badut itu diletakkan di kepala...


yang ni ok

"Ooooo...Zarin nak pakai topi ni yea?" kataku sambil membetulkan topi itu di kepalanya...

Lantas tanganku mencapai kamera dan terus merakamkan aksi-aksinya...

"Semalam mama suruh Zarin pakai Zarin nangis, taknak, sekarang nak pula yea..." Bebelku lagi...

Aku turut menghulurkan belon padanya, tetapi dia enggan. Memang anak terunaku ini takut belon...huhuhuhu


mama, dah ok ke nie?

Zarin begitu gembira dengan topinya itu, pelbagai aksi dilakukan...Tapi...cuba lihat rambutnya itu!!!!

Ahahahaha...berpintal-pintal macam clown dah...Mama selalu cakap rambut Zarin dah jadi macam mr. potato...heheheheh...Memang nak gunting, tapi tatau nak gunting macam mana...kalu digunting rambut pintalnya itu, nanti pelikla pulak...mmmm...Nak botakkan, alamak!!!! rambut Zarin comel aje..dah la lambat tumbuh....huhuhuh...Aritu papa dah janji nak bawak Zarin gunting ngan Auntie Jade (Stylist papa merangkap orang yang gunting rambut Faizal Tahir masa Anugerah Juara Lagu "Sampai Syurga")...Tapi sekarang Auntie Jade dah freelance...susah sikit nak contact...mmmm...sabar je la Zarin yea...Nanti bia mama je jadi stylist Zarin...hehehehehe...jimat cermat macam hagemaru...


i love this pic!


so cute la sayang

Zarin begitu bersahaja apabila aku merakamkan aksinya. Baru kami perasan, sekarang Zarin dah makin pandai posing...dalam banyak-banyak gambar yang disnap, inilah gambar fevret aku...cute sangat2...(terperasan sudahhhh)


zarin nak tatih nie mama

Sedang aku leka merakamkan aksi Zarin, tiba-tiba baru aku teringat!!! Alamak???
potato Zarin...Lantas aku segera ke dapur...Fuhhhhh!!!!Nasib baik tidak hangus...kalau tidak sudah tentu mama kene buat resepi lain...huhuhuhuu...
Jom sayang, mama ajar Zarin tatih!!!

2 comments:

  1. jgn gunting rambut zarin!!!!zarin x comel rambut pendek!!! serius ni!!bia la panjang....huhuhuhu

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...