Thursday, November 12, 2009

Beg LCD, Beg laptop? semunya BUKAN!

Sudah hampir setahun aku mengusung beg yang masih lagi menjadi teka-teki sesetengah rakan sekerja, baik lelaki mahupun perempuan. Tapi biasa yang bertanya kaum lelaki la. Kalau perempuan mungkin dah maklum.


Inilah beg yang menjadi teka-teki itu...hihihi

Kadang kala aku buntu untuk memberikan jawapan kepada setiap pertanyaan. Contohnya:

Situasi 1
ENCIK A : Saya tengok awak tiap2 ari bawak beg LCD ni...Tak berat ke? Ada majlis ape arini?
AKU : Tak berat la...dah biasa...(senyum sambil memikirkan ape yang sepatutnya aku nak cakap ni)

Situasi 2
ENCIK A : Laptop ke tu?
AKU : A'ah (sambil tersenyum)
ENCIK A: Kecik je, ade juga laptop kecik camni...memang laptop ke, brand ape?
AKU : (isk..banyak tanya la pulak...ape aku nak jawab ni)...Bukan laptop ni...
ENCIK A : Abis tu ape dalam beg tu?
AKU: Bekal untuk anak.
ENCIK A : Oooo...isk..sempat masak yea kat ofis ni...(Masa ni muka dah blur2 dah...macam confuse pun ade)
AKU : Sempat je...(senyum sambil berlalu meninggalkan ENCIK A yang masih terkulat-kulat)

Situasi 3
ENCIK A : Banyak bawak beg arini. sampai 3. sandang, bimbit,
AKU : (senyum je la...perkara standard yang selalu aku wat sebab malas nak cakap lebih-lebih)
ENCIK B : Ni ibu mithali ni. Satu beg untuk anak dia, satu beg tangan, satu lagi isi barang. Masih nyusu anak ni. Nyusu badan.
(Biasanya kalau situasi macam ni,pakcik-pakcik di bahagian aku la yang cakap. Sebab mereka dah faham rutin harianku. Selalu tolong ingatkan supaya tak tertinggal beg kecik itu)

Bukan ape,

Malas nak cakap Ini beg susu. Dalam ni ada susu saya. Saya masih nyusu badan. Tiap-tiap ari saya perah susu.


Nanti kalu aku cakap camtu kang macam2 pulak yang ditanya. Kalau sekadar bertanya aku boleh jawab..InsyaAllah takde masalah.
Cuma kalau lain yang dibayangnya pulak. Contohnya "Iskhhh...dia perah susu...besar ke B***** dia...banyak susu tu..mesti besar...mmm..."

Aku pulak yang terasa malu nanti..hihihihihih

Situasi 4, (yang ni aku suka)
PUAN A : Anak masih nyusu badan lagi ke?
AKU : A'ah... Masih
PUAN A : Bagusnya. Anak dah umur berapa?
AKU : Dah setahun lebih
PUAN A : Oooo...dah setahun masih banyak lagi susu. Bagusnya. Akak dulu takde pam-pam yang canggih-canggih ni. Perah pastu buang je...Tak simpan.
AKU : Alhamdulilah, rezeki anak. Ye la. Sekarang dah ada macam-macam. Lagipun ramai dah yang nyusu badan.

Apepun, mereka bertanya sebab ingin tahu dan prihatin. Aku tak salahkan mereka. Cuma kadangkala aku tak berapa reti nak jawab.

so, kepada mereka yang masih tertanya-tanya beg ape yang selalu aku usung itu, jawapannya ialah :

Inilah beg yang saya selalu bawak untuk pastikan anak saya mendapat susu ibu. Dalam beg ni ada breastpump, 4 botol MLO@bumble bee dan 3 ice pack MLO.


Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

Sekian Terima Kasih

8 comments:

  1. salam....ida kak fatin pun sama...diaorang asyik tanya jer...bawa beg laptop ker????last2 malas nak jawab akak letak beg tu dalam beg bimbit yg besar sikit....beg seminar kan banyak dapat...leh letak dalamnya....akak nak tanya ida pakai ais dia jenis aper yer...avent punya tak berapa tahan sangat.....

    ReplyDelete
  2. salam kak...tu la...malas nak berlapis2 beg tu...sebab beg avent dh kecik comel...hihihihi...
    ooo..saya beli Mom's Little Ones... Beli online boleh, kat kedai pun ada jual...

    ReplyDelete
  3. kak diey - ehehehehe...hanya kita yang memahami situasi itu!

    ReplyDelete
  4. semoga bertambah murah rezeki anak..

    susu banyak ki kira rezeki anak la kan..teruskan usaha murni tu.. skrg makin ramai org sokong BF kan..yg penting anak dapat yg terbaik dari kita..

    :)

    ReplyDelete
  5. Tanx lady... ya, betul tu...sangat setuju.. :)

    ReplyDelete
  6. ya...saya juga mgalami situasi yg sama..
    dan ramai jugak la yg suke nk bukak beg aku..hahaha...
    anyway,kalo ppuan x kisah sgt..
    laki tu for sure xleh.. :P

    ReplyDelete
  7. betul tu krsty...segan pun ada..yang laki kalu gatal nak bukak babab je tgn dia tu! ahahahaha...

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...