Monday, December 28, 2009

Si kembar tak seiras!

Haaaa...entri ini bukan cerita pasal baby kembar ke ape.
eheheheheh...sebelum cerita nak gelak dulu.

Hari khamis lepas aku agak bz dan sedikit tensen. Yela keje tengah banyak. Arahan camtu camnie bikin aku sakit kepala, sakit hati sakit segala-galanya!Sekejap camtu sekejap camnie...adusss payah sungguh! Bertambah tensen bila memikirkan susu untuk Zarin semakin berkurang. Arggghhhh! Tapi bukan aku nak cerita pasal susu yea...

Ceritanya begini:

Tepat jam 5.00 petang, cepat-cepat PC di shutdownkan. Aku bergegas ke bilik fail mengambil beg kecilku, bekalan untuk Zarin yang pastinya tidak kulupa. Semasa menunggu lif, aku berborak-borak dengan seorang pelajar yang sedang menjalankan praktikal di bahagian kami. Hampir 5 minit, pintu lif terbuka. Di dalamnya terdapat beberapa lagi staf lain dan kami segera masuk, bimbang tersepit kerana cepat benar pintunya tertutup!

Ketika sedang menunggu suamiku di lobi, beberapa orang rakan sekerja memandangku sambil tersenyum. Memang sudah menjadi kelaziman, senyum...senyum...dan senyum lagi.

Dalam perjalanan pulang ke rumah,seperti biasa kami berbual rancak. Jalan pula jam, kerana ramai yang akan pulang ke kampung agaknya. Sebaik sampai di hadapan istana negara tiba-tiba:

Aku: Papa!!!!!!
Suami : Awat????
Aku: Tengok ni! (kataku sambil menunjukkan tangan ke kakiku dan mengangkat sedikit kain yang menutup kakiku)
Suami : Pasal pe? sambil menjenguk! (Masa ni kereta tengah stuck, jalan jam)
Aku: Tengoklah ni...tak perasan langsung!
Suami : isk..isk..isk...huduhnya perangai mama Zarin nie!
Aku: (Terasa muka panas, memang sah-sah muka ku merah time nie)...Malunya....huhuhuu...patutla ramai yang duk senyum kat saya tadi...
Suami: (Sambil tergelak). Pakai camni dari tingkat 22 tadi???
Aku: Yela....malu...malu....memang tak perasan lansung!


Inilah si kembar tak seiras yang aku pakai petang itu!

Yea...memang aku tak perasan langsung pakai selipar lain-lain. Mungkin stripesnya sama, tingginya sama, dan materialnya kayu (terompah@wedges) menyebabkan aku langsung tak perasan! Yang nyata langkahku sungguh selesa sekali!.... ahahahahaha... memang sengal+ngok ngek sungguh! Hari ini dalam sejarah la kiranya! ahahahahahaha....

Memang pecah perut kami ketawa. Malu sungguh tadi. Entah apa yang difikirkan oleh rakan sepejabatku. Biarlah, malas nak fikir! Yang nyata memang malu semalu-malunya!

Nasib baikla dalam kereta ada sepasang high heel yang boleh aku pakai untuk mengambil Zarin di nursery serta membeli ikan dan sayur di kedai runcit!

adoiii...ida...ida...!!!!!!poning-poning eh kepalo den...kepalo den!!!!


10 comments:

  1. ahahhahaha....awat hang jd camtu da...ishishish...gelak sakan aku baca citer tuh...Batrisyia pun gelak sama bila aku tunjuk gambo kaki paka slipar lain2...haru sungguh...hihihi

    ReplyDelete
  2. lucu la mama zarin ni..hikkhikkhikk

    ReplyDelete
  3. memang haru la yana wei...aku pun xtau nape jadi camtu...di luar kawalan. lagipun bawah emja aku nie besepah kasut...tu yang main sarung je tu...adusss..Batrisya, jgnla gelak kat acik ida nie...malu la acik...huhuhu

    ReplyDelete
  4. hehehehe..tula, sampaikan papa zarin pun cakap, mama kalu sekali wat lawak mmg pecah perut la...kalu tak jd ikan letrik je! ehehehehe

    ReplyDelete
  5. hahah lawak laa mama zarin nehh...hoho...kot yee pon nak cpat blik...hahaha

    ReplyDelete
  6. ida..ida.....hmmm x leh kata pa dah..gelakkan ida je la...hihihi

    ReplyDelete
  7. tiny : bukan kes nak balik cepat nie...tapi entahla..dah tersarung sebab kasut bersepah kot!

    kak ida : huhuhu...gelak je la kak...hihihi

    ReplyDelete
  8. hahahahaa nk gelak dulu yer...;)anyway fisa pun pnh kena gak time opis kat PKNS shah alam..sebelah kaler kuning sebelah kaler coklat...sungguh selesa..spai kat depan opis client baru perasan...alhamdulillah kasut lain sntiasa ader dlm keta...

    ReplyDelete
  9. wina : flash tu..sebab tu kaki namapak putih .. :P

    fisa : ahahaha...memang lawak kan...dah la tak perasan! kuning+coklat???ahahahahahaha

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...