Monday, March 29, 2010

Terjun lubang!

Sudah lama peristiwa yang agak memalukan ini tidak berlaku pada diriku...huhuhu...

Tapi baru-baru ini peristiwa itu kembali terjadi dan masih segar dalam fikiranku...

Tarikh: 23 March 2010
Masa : 9.00 malam
Tempat : Gerai roti nan (bersebelahan Ampang Point)

Sebaik saja satay dan roti nan siap dibungkus, kami terus ke kereta. Sebelum itu, aku membuka bungkusan satay kerana zarin dah merengek-rengek nak satay. Zarin memang peminat satay ok...Lebih-lebih lagi satay station, 5 cucuk habis. Tapi nie bukan entri pasal satay, satay nanti cerita di lain entri.

Nak dijadikan cerita, aku dan Zarin terkedek-kedek ke kereta. Sampai di kereta, Zarin terus kudukung. Sebaik pintu kereta dibuka.........

kebabooooooooommmm...

Peristiwa itu berlaku secara tiba-tiba. Sedar tak sedar sebelah kakiku dah masuk ke dalam lubang. Satu lagi masih di tempat pejalan kaki (kira macam terkangkang gitu.) Zarin pula masih erat dalam dukunganku. Rupa-rupanya aku telah terjatuh ke dalam lubang!!!!!huhuhuhu...

Nasib baiklah Zarin tidak apa-apa. Dan aku pula cepat-cepat bangun sambil memegang lutut dan kakiku yang tercalar akibat kerana terkena bahu jalan. Huhuhuhuhu...sakit juga kaki dah pinggang! Sudah lama tak buat aksi macam tu... Aku langsung tidak menoleh kiri dan kanan, tetapi cepat-cepat masuk ke kereta. Malunya jika ada yang tengok. (tapi pada pandanganku, masakan tidak ada orang yang melihatnya. Lampu cerah, orang lalu-lalang)...mmmm...MALU...

Di dalam kereta

Papa: Camne boleh jatuh? Pasai pe tak tengok dulu masa nak naik tu?
Mama : Manalah saya tau. Tak nampak pun lubang tu. Pijak-pijak terus je masuk lubang!
Papa : Sakit tak?banyak luka? sambil gelak-gelak bikin aku panas hati
Mama : Sakit gak sikit-sikit, lutut ngan kaki calar sikit.
Papa : Zarin jatuh lubang ngan mama ye? hikhikhik


Zarin terus gelak sambil tepuk tangan. Lepas tu terus makan satay lagi...

mmmm..sabo je lah...

5 comments:

  1. hehehehe..... dah jatuh jgn pandang kiri kanan.... jln straight jer..hahahaha

    ReplyDelete
  2. ida siannya...p kan jgn marah yer fisa tergelak la plak baca entry ni...ni dok imagine kan zarin punya aksi...:D sure muka dia muka tak bersalah...:P

    ReplyDelete
  3. hati-ema: tu la tu...kalu jatuh sakit tu rasa cam boleh tahan, tapi malu tue...adesss..samapai tatau nak sorok muka kat mana.

    Fisa : takpe...memang saya pun gelak. meh kita gelak sama-sama...hahahahahahaha...

    memang dia wat muka tak besalah, yang geram boleh tepuk tangan...mmg sabo je la, kita punya la dukung dia xnak bagi jatuh, dah la berat dekat 12 kg!!!!aiiii..anak-anak....

    etiey: hahahahahha...kat kenduri kawen lagi la ramai org tengok...adesss..malu..malu...

    ReplyDelete
  4. sudah cuba takmau ketawa..tak baik ketawakan org..
    tapi ku tak tahan..wakakaka..terbayang kangkangan mu iteew..
    ok2..dah..hermm..simpati nye pada idaz..(ekeke..ketawa lg dalam hati :-p)

    ReplyDelete
  5. ahaha sori kerna mengelakkan kamo sampai kuar air mata kihkihkih..

    sian plak ngan ida...takpe yang penting keselamatan anak harus di jaga kan?...tape balik umah ptg ni taruk ubat lagi kat luka tu biar cecepat baik =)

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...