Thursday, April 15, 2010

Imam dan makmum

Papa : Zarin!!! jom smayang ngan papa..Ambil songkok. kita Allahuakbar
Zarin : LahBak (Berlari-lari sambil mengambil songkok dan memakainya)

Kadang kala memang mencuit hati apabila melihat telatah Zarin sembahyang dengan papanya. Tak ubah seperti Imam dan makmum. Jika tidak dibentangkan sejadah khas untuknya memang menjerit-jerit la dia.


sujud macam papa

Rakaat yang pertama dia masih boleh bertahan dan mengikut setiap perbuatan papa. Bila Papa kata Allahuakbar lantas dia pun cakap LahbaK..heheheheh...so cute...
Yang paling tak tahan bila papa membaca surah al-Fatihah, Zarin pun terkumat-kumit mulutnya sambil keluar bunyi shushushushsu...konon-konon dia pun turut sama membaca al-Fatihah...hihihihihi...clever boy!


Eh apa yang Zarin buat ni mama?

Tapi bila dah masuk rakaat kedua dan seterusnya, Zarin dah tak fokus. Dia buat apa yang dia suka, kejap main kejap sambung balik sembahyang. Tapi kalau time mama sembahyang, dia datang duduk depan, sampai kita nak sujud pun payah. Kalau duduk tahiyat tu dia datang duduk atas riba kita pulak...sabor je lah Zarin nie...

Apepun, melentur buluh biarlah dari rebungnya. Anak-anak ibarat kain putih, kita sebagai ibu bapalah yang mencorakkannya. Doa mama semoga Zarin menjadi anak yang soleh dan menghormati orang tua. AMIN


7 comments:

  1. kelakar la Zarin ni...LahbaK...sebutan yg cute...hehehe

    ReplyDelete
  2. hehhe, sujud cam nk "nunggeng nyiur"...ehhehe..mcm2 telatah si kecil

    ReplyDelete
  3. memang claver boy lah Zarin ni...cute sangat

    ReplyDelete
  4. hehe..apsal pelik aje bentuk sujud zarin tu?360 darjah pusing..haha
    tp..alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  5. betul²... nanti join abang Adam ye Zarin...

    ReplyDelete
  6. Wahhhh baguzznya Zarin..hehe...Zahin hanya tahu 'Wabak' jer ghee..moga jadi anak yg soleh dan menggembirakan hati mama&papa =)

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...