Wednesday, April 21, 2010

kami dalam Pa&Ma

Baru-baru ini, seorang kenalan di FB (As Zahir) memberitahu bahawa

salam kak...as baru je beli Pa&Ma Mei, ada gmbr akak la...hehehe

Terkejut juga saya pada mulanya. Tapi tidak disangka seawal itu. Seingat saya saudari Intan Jastina ada memberitahu yang ia akan keluar pada bulan Mei. Apepun, terima kasih As sebab maklumkan. Lagipun sudah lama saya tidak membeli majalah ini...huhuhuhuh




Selepas itu saya mendapat bertalu-talu mesej daripada kaum keluarga dan sahabat handai baik di telefon, FB dan juga YM, yang menyatakan gambar kami (zarin n mama) ada dalam Pa&Ma. Terima kasih semua atas keprihatinan anda. Saya amat menghargainya..

Sebenarnya gambar ini diambil ketika saya menghadiri Perjumpaan Kumpulan Sokongan Susuibu Ratuhati.com (+ babywearing) di FRIM baru-baru ini.




Dalam majalah tersebut, saya menceritakan pengalaman saya tentang petunjuk bayi cukup susu dibawah tajuk Tips Menyusukan Bayi Hingga Berjaya. Diikuti dengan tips-tips lain berdasarkan pengalaman kawan-kawan saya.




Apepun jangan tersalah tafsir entri saya kali ini. Saya cuma berkongsi ilmu yang ada dan boleh dimanfaat oleh ibu-ibu dan bakal-bakal ibu dalam menyusukan bayi mereka. Selamat menyusukan bayi anda dan SAY YES TO BREASTFEEDING!!!

opssss: saya sangat suka berkongsi ilmu berkaitan BF, walaupun saya tidaklah arif sangat. Sekadar berkongsi ilmu yang ada. Tidak mustahil kawan-kawan terdekat yang sedang mengandung anak pertama khususnya, menjadi mangsa saya untuk mempromosikan susu ibu. hehehehehhe...

12 comments:

  1. wah!!! seronoknyaa...hehehe yeszaaa sudah semestinya SAY YES TO BREASTFEEDING... (a♥‿♥a)

    ReplyDelete
  2. Wahhh glemernya ghee..owh dah tentu SAY YES TO BREASFEEDING ^_^

    ReplyDelete
  3. yes..."SAY YES TO BREASTFEEDING"... semoga berjaya macam akak...dah 3 dah...

    ReplyDelete
  4. intan: ya...kita serupa... :)

    Fisa : ya...hidup susu ibu!

    Yana : glemer glamos gitew...ahahahaha...yup! say yes to bf!

    Suraya : wow...tahniah la kak sebab barjaya untuk ketiga2 anak...nampaknya saya kene berguru dengan akak la lepas nie... :)

    ReplyDelete
  5. yeee haaa
    akhirnyer ada jugak entry pasal ni
    nuyue xsempat lagi nak beli pa & ma bulan ni...kena beli nih

    ReplyDelete
  6. bila k.diana ckp kat sorg ibu yg juga bf, "sy ni ank ke 2 bru nk nyusu anak", terus dia jwb, "diana, tiada istilah terlmbt dlm penyusuan, alhamdulillah..."..(alamak, komen ni tk de kaitan ngan entri da lak..hehe). apa2 pun tahniah, mama n zarin msuk pa n ma, yg penting topik susu ibu tu, bukan apa2, berkongsi ilmu itu sngt baik,

    ReplyDelete
  7. bestnya dapat masuk dalam majalah.

    Bagusnya kita berkongsi maklumat bersama...semoga ilmu yg kita ada dapat digunakan oleh orang lain

    ReplyDelete
  8. bestnya dpt masuk majalah. glemer gitu...hehehe...

    ReplyDelete
  9. bru semlm jumpa pa n ma, best la bulan ni...cantik aje, warna tema-merah-sempena hr wanita eh...

    ReplyDelete
  10. nuyue : beli jgn tak beli :)

    Kak diey : tq kak...xpe...asalkan psl susu ibu kira berkaitla tu...hahahah...yea.. ada ilmu perlu kongsi...jgn kedekut ilmu yea..hehehehe..(teringat zmn u dulu kat kwn2 yg kedekut ilmu).. :(

    Rizziela : yea...setuju...sama-sama dimanfaatkan ;)

    Kak Fiza : malu pun ada...glemer ke???hikhikhik :P

    shasha : :)

    kak diey : ye kot...hehehhe

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...