Thursday, April 8, 2010

kukik kukik

Papa : Awat ngan mama arini?
Mama : Takdak apalah. Saja je nak tergelak.
Papa : Ye la gelak pasai ape? Dari tadi duk sengeh-sengeh..kukik kukik sorang-sorang. Pelik ngat eh.
Mama : Nak tergelak tengok muka papa. Pastu teringat pasal Zarin semalam.
Papa : Pelik-pelik la. Dok kukik kukik dari tadi. Kesiannya bini aku ni. Muda-muda lagi dah duk gelak sorang-sorang (sambil ketawa)
Mama : Tak baik cakap camtu.(lantas menampar manja lengannya)
Papa : Saja je. Dah duk kukik kukik sangat.

Entah mengapa ketika sedang enak bersarapan bersama suami hatiku bagai digeletek tatkala memandang wajahnya. Bukannya apa rasa nak tergelak tengok hidungnya yang sedikit membengkak kerana jerawat yang sedang membesar di dalam hidungnya. Lagi nak tergelak apabila teringat aksi Zarin pagi tadi.

Nenen! nenen! nenen! kata Zarin sambil mulutnya mencari-cari. Lantas aku terus susukannya. Kebelakangan ini pula, Zarin memang asyik nak melekat je dengan mama. Sampai naik lenguh n kebas badan nie.



Suami pula sedang enak dibuai mimpi. Kadang-kadang naik jeles melihatnya. Zarin pula memang terkenal dengan lasaknya ketika tidur. Memang pusing 360 darjahla. Buat bentuk L, V, X dan sebagainya. Tiba-tiba...

Dussssssss...

Adoiiiiiii!!!!sakitnya hidung papa! kata suamiku sambil terduduk dan memegang hidungnya... Adoiii...adoiiii...Zarin tendang hidung papa kat ada jerawat nie...adoiii...

Kesian papa. Maaf yea papa, Zarin ngan mama tak sedar...hikhikhik...

Lucu pula apabila melihat hidung suami pagi tadi, sedikit bengkak dan kemerahan. Dah semakin kembang dah hidung papa...hikhikhik...

psttttt papa : hidungmu tetap menjadi POOOOJAAAANNNN hatiku...ahahaahaha




5 comments:

  1. huhu...jerawat kalo dlm idung semestinya sakit..
    adeehhhh...
    tp den tgk hidung ur hubby cun jek lg..hahaha~

    ReplyDelete
  2. memang sakitlah kalau ada jerawat dalam hidung...

    Nasib baik zarin yg tendang..kalau mamayg buat mcm mana?

    ReplyDelete
  3. salam Sis Ida

    ku kik kukik
    saya pun ikut tergelak juga ni
    mesti sakit kan..

    ReplyDelete
  4. Bonda mawar: hahaha...tu gambar idung yang normal. Takut nak amik gambar idung bengkak..nanti kene marah.. :P

    kak diey: ahahahah

    Rizziela : kalu mama yang tendang memang patah la idung papa..hahaha

    Ummu : Salam sis. memang sakit...jom gelak sama-sama :D

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...