Thursday, April 22, 2010

Mama nak Vi

Jadual tidur Zarin telah bertukar kebelakangan ini. Jika dulu tidur seawal dan selewat mana pun, dia pasti nyenyak sampai pagi. Bangun 2-3 kali untuk BF sahaja.

Dan sekarang tidur seawal atau selewat manapun, pasti dia akan terjaga sama ada lewat malam atau awal pagi dan kebiasaannya pada pukul 2.00am-5.00am dan 5.00am hingga lah kami keluar bekerja pukul 8.00 am...

Tapi yang kelakarnya, sebaik selesai BF, dia akan bangun walaupun mata masih pejam sambil berkata:

"Mama Nak Vi"
Vi=TV

Adoiiiii...dia mula dah...huhuhuhuh...kadang kala kami biarkan, pejamkan mata rapat-rapat, tapi nanti mulalah terdengar tangisannya... nak tak nak terpaksa bangun bukak TV. Dan chanel kegemarannya sudah semestilah Play House Disney...



muka baru bangun tidur

Tak lama selepas itu, mula dia cakap lagi

Mama nak kut (biskut)
Mama yaq yaq (air) - nak minum air
Mama ampu (lampu) - suruh bukak lampu
mama ti (peti) - dia nak main peti tu

mama...mama...mama...mama

adoiii, sayang asyik mama je...papa la pulak...mama dah ngantuk nie...huhuu

Tapi kalau dia terjaga tengah malam, memang dia taknak ngan papa.

Selamat la papa yea! tak adil betul!!!!!



makan biskut pagi-pagi buta

Dan ayat terbaru sekarang kalau terjaga awal pagi ialah..

Mama nak la (fly) (sambil wat aksi orang terbang)

Maknanya dia nak tengok DVD The Backyardigans yang lagunya

float.... flutter....fly..... tu....

menyenget-nyenget badan duk menari...sampai kami tergelak melihatnya.



makan biskut sambil tengok TV

Macam-macam betulla Zarin nie...sebab tu la mama bertambah kurus....tak cukup rehat+tidur...Zarin ngan papa je yang membesar bagai johan! hahahahahahaha


10 comments:

  1. hahhaha..lawak zarin, bngun tgh mlm tgk tv smbil mkn sekut...hikhikhik

    ReplyDelete
  2. aduhhhh lawak arrr zarin...sian mama makin mengecil ek...hehehehe...

    ReplyDelete
  3. Wah! comelnya zarin buat perangai macam tu :D sian mama dia..


    tu la bila dah pandai meminta..lagi kuruslah mama dia...x terlayan dibuatnya...si papa sedap ajer beradu atas katil

    ReplyDelete
  4. Wahhh Zarin tecik2 dah ragging mama yek hikhik..sian ngan mama..

    Agaknya tak sempat basuh muka pun dah pulun sekut gheee..

    ReplyDelete
  5. kak diey : ye kak...pagi-pagi buta memang letih la nak melayan...mama pun nak mem'buta' juga :P

    Fisa : makin mengecil ke???hikhik...entahlah...makan banyak juga...lapo manjang... :D

    Rizziela : betul tue...papa best tido atas katil..mama bila terpejam je mata atas sofa zarin dah tepuk suh bangun...sabo je la...

    Yana: memang tak sempat basuh pun...terus ngap je...ahahahahaha...mulut budak wangi..walaupun ada air liur basi...hahahahaha...

    ReplyDelete
  6. bijak la Zarin nie..x sabar tunggu Kira bercakap cam nie

    eh, Zarin ajar Kira nanti ye? :-)

    ReplyDelete
  7. hehe..klakar la zarin ni.
    so cute.
    mcm2 eh baby ni.tergelak kita dibuatnya memikirkan kerenah dorg

    ReplyDelete
  8. salam Ida
    hu hu Zarin ni pandai hiburkan hati mamanya.cerdiknya Zarin ni.:)

    ReplyDelete
  9. bestla sy bace n3 ni....chomel a zarin... zarin start umo bp pandai ckp?

    ReplyDelete
  10. wina : boleh aje...Tapi kira pun dah pandai cakap "nak! nak!" so cuteeee la Kira nie :)

    Ashra : betul tu...kadangkala tak terpk dek akal apa yg dia nak buat+cakap..sangat terhibur

    Qaseh mas : salam. Hehehe terima kasih :)

    Ibudhani : Kalu cakap yg senang2 cam mama papa, nenen, susu tu setahun dia dh boleh sebut. Tapi kalu yang susah2 tu tak silap masa 15-16 bulan juga :)

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...