Tuesday, May 18, 2010

kasut hantaran saya!

Sudah hampir 3 tahun saya memakai kasut ini iaitu kasut hantaran semasa perkahwinan saya...hihihihi...pertama kali melihat kasut ini saya terus jatuh cinta dan pada ketika itu memang kami sedang sibuk shopping barang-barang hantaran. Apalagi terus rembatla...:)




Sayangnya bila mengandung dah tak muat..kaki saya mengembang. Dan kini yang menjadi kemusykilan saya, kasut ini kadang kala muat, kadangkala tak. Adakah disebabkan badan saya yang turut mengembang, mengecut, mengembang, mengecut????buntu sungguh saya dibuatnya.



Yang geramnya, bila time kita nak pakai n matching ngan baju dah tak muat pula dia...adesss..ape dah kasut nie...Tapi hari ini muat pula..Padahal baru saja saya ditegur

"awak nampak tembam hari ni, ada ape-ape ke?"

"Halu bang, kalu saya tembam semestinya saya mengandung ke????"

ape punya klise la kaitan tembam dan mengandung ni... tak faham saya

Tapi yang nyata kasut ni memang kasut fevret saya dan satu lagi crocs...opppsss satu lagi Teva...saya peminat setia Teva...

Memang susah saya nak beli kasut...sebab kaki saya BESAR!!!
selalu takde size dan habis...uwaaaaaaaaaaaa

Tapi saya ada terbaca yang kaki kita akan mengambang dan mengecut mengikut cuaca...dan nak beli kasut juga perlu waktu yang sesuai..tapi dah lupa dah, sama ada pagi, petang atau malam...mmmm...Itulah akibatnya apabila ada ilmu tidak dipraktikkan...lama-lama lupa...


9 comments:

  1. Waaaa cumilnya kasut tuh =)...best la dah 3 tahun pun buleh pakai lagi...

    Kasut hantaranku pulak..kejap aje leh pakai..pastu buat koleksi dalam stor jer uhuhu...sungguh kesian kan?..tak tau la nape tak leh pakai lama..agaknya bertumit kot..aku nih elergik sket ngan kasut bertumit hekhek..nampak benar la daku nih tinggi cam pokok nyo ahahaha...

    ReplyDelete
  2. yana...sbb tu aku beli kasut yang tumit dia rendah je..daku pun x selesa sangat pakai kasut tumit tinggi nie..sekali sekala ok la

    ReplyDelete
  3. cantiknye gelang kaki...ooops! cantiknya kasut hehehe

    lama betul kasut tu bertahan ye Ida..Wina mmg suka kumpul barang² yg ade kenangan ni walaupun dah usang @ buruk :-)

    ReplyDelete
  4. beli kasut tengahari kalu tak silap.. masa tu kaki mengembang.. try dengan kaki kanan sebab kaki kanan besar sikit dr kaki kiri..

    wallahu'alam..

    ReplyDelete
  5. a'a... cuba yg sbelah kanan kalo nak beli kaust. i kan... masa peknen smpai 3 kali tukr kasut! dari sze6 ke 9.. sembab punya pasal! suka nine west!

    ReplyDelete
  6. kemane tah kasut hantaran aku... hahahaha tapi org peknen mmg kembang. hahaha

    ReplyDelete
  7. err, tengah duk ingat2, kasut hantaran duk kat mana ye? hehehe....

    saya pun susah juga nak pilih kasut, sebab kaki kiri jauh lebih besar dari kaki kanan.. huhu

    ReplyDelete
  8. Wina: tahan lama sebab jarang pakai. masa nak pakai tu dah pegnen, tak leh pakai pastu simpan..skang baru pakai balik..
    tp brg hantaran mmg sayang lah..kenangan :)

    *******************

    shadia : ooo..tghari ek???tanx 4 da info... :)

    ReplyDelete
  9. etiey : tu la psal..kalu pegnen mmg camtu la..
    nine west lover :)

    ********************

    Hati ema : barang-barang hantaran sayang la..tu yang simpan tu

    *********************

    sya, kene cari balik tu, kenangan :)

    kaki saya pulak jenis kembang, tapi ada hati nak pakai kasut muncung :P

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...