Tuesday, May 11, 2010

suami saya suka!

Kadang kala saya sentiasa mahu kelihatan cantik dan ingin mengubah penampilan. Tapi apabila dicuba banyak pula yang tidak sesuai.Akhirnya saya telah berjumpa dengan anak tudung syria.

Pertama kali saya memakainya suami saya memuji

"mama nampak hot la pakai camni"

Wow!!!!!saya seakan mahu melompat dan berguling-guling.Suka apabila suami saya memberikan pujian...

Dan Zarin pula apabila melihat iklan anmum (di mana wardina safiyah pakai tudung cam nie) dia akan pergi kat tv dan cakap mama...mama..mama

Oh, itu bukan mama la sayang. Mama tiru auntie tu pakai tudung je... heheheheh





Memandangkan saya telah terjatuh cinta dengan anak tudung syria, akhirnya saya telah mengambil keputusan untuk mengubah penampilan bertudung saya. Saya rasa selesa dan kemas apabila mengayakan tudung ini. Yang penting cara pemakaiannya mengambil masa yang singkat. Lilit dan lilit sahaja. Tak perlu lagi risau jika tudung jadi kemot-kemot. Tudung tak muncung dan segala macam masalah yang boleh mencacatkan penampilan...

Sekarang saya hanya perlu menambah koleksi anak tudung syria dan juga shawl. Percaya atau tidak saya telah memiliki 12 warna untuk anak tudung syria, shawl pula mungkin dalam 20 helai dan akan bertambah dari masa ke semasa.

Cuma suami saya menasihatkan agar saya labuhkan sedikit tudung dibahagian dada...

"YES SIR"...heheheheh

Saya teringat iklan fair & lovely

Makeupkan saya jadi bintang!!!!!

owhhhh!!!Saya memang tidak suka bermakeup. Cukuplah sekadar eyeliner dan lip gloss (sebamed). Bedak pun saya memang jarang pakai. Jadi penampilan saya memang tidak dipengaruhi oleh makeup! Cukuplah sekadar tudung yang mengubah penampilan. (Walaupun kadangkala makeup sangat diperlukan untuk memberikan kelainan pada wajah)

Kecantikan abadi lahir dari hati yang murni, bersih dan ikhlas.

Saya juga ada menerima kritikan yang pelbagai, ada yang positif ada yang negatif. Namun saya tidak ambil kisah. Memang susah untuk memuaskan hati semua orang. Cukuplah sekadar jawapan

SUAMI SAYA SUKA!



16 comments:

  1. intan pon dah x penah pakai tudung biasa..Shawl saja..suami pon kata cun..nampak muda gitu...hahhaha

    ReplyDelete
  2. nice laa...memang berubah betol..hehehe yg penting cik abg suka...;)

    ReplyDelete
  3. Intan Azmira : yes! yes! yes!!!! yang penting nampak muda dan jangan tua sebelum usia... ;)

    fisa : tq.. :)...
    a'ah yang penting suami suka...boleh la pow lagi duit dia suh beli :p

    ReplyDelete
  4. saya pun suke..hehehe...bkn suke ape suka tgk kwn2 pkai tudung ni..heheh...sb muka saya x sesuai la...

    cantik cantik cantik....nice...;)

    ReplyDelete
  5. saya sesuai mungkin sebab muka saya bujur dan ala-ala usop sontorian kot :P tu yang sesuai agaknya..

    izwa dah cuba ke??takpe...kita try fesyen yang lain k :)

    ReplyDelete
  6. cantik..sy pun suka..hehe..
    sy dah order ini ank tudung..blom dapat lagik..tak sabar nak cuba :p

    ReplyDelete
  7. "KEJELITAAN ADALAH HAK MILIK SETIAP INSAN". ahhahah..bagus2..dgn 3 patah perkataan itu bisa membuatkan org berkenaan membisu seribu bahasa.kahkahak....

    ReplyDelete
  8. usop sontorian? kehekeh..buat lawak lak,mana ada cam usop, mcm zarin ckp la,"mama, mama"-iklan anmum..hihkhihk...

    ReplyDelete
  9. sasha : cubala..berbaloi-baloi..sure cik poG suka.. :)

    Kak diey: a'ah...kata-kata hikmah tue...hikhikhik...baru ko tau!jgn asyik komplen je :P

    a'ah...lupa nak tulis...jap nak edit balik...hikhikhik...

    jom tambah koleksi jom

    ReplyDelete
  10. akak dah cun pakai tudung apa pun mcm lawa.. bila pakai syria lagi nmpk manis... (*__*)

    ReplyDelete
  11. emm..ikhlas.nampak kena tudung ni feature muka idazs.
    so,pasni boleh la sentiasa menawan hati suami di luar dan dlm rumah..hehe

    ReplyDelete
  12. chantek..
    dh jumpe srg lagi member yg suke syria inner. me pn addict gler syria inner + shawl ni. br2 ni dlm 10 lai borong shawl + pashmina online.. tembusss foket mak nyah!!.. =D

    ReplyDelete
  13. Hi Ida, very nice and shawl tu sesuai ngan muke ida. Pernah gak nak try tp muke xsesuai ngan tudung mcmni..huhu

    ReplyDelete
  14. comeiii laa
    masa nuyue jumpa ida kat ikea..ida pakai tudung camni kan...canteekkk

    nak ubah penambilan jugaklaa...heheheh

    ReplyDelete
  15. idzalia :tanx dear...rasa dah kembang semangkuk dah nie :P

    ashra : ya, menawan hati suami tu yang penting :)

    ReplyDelete
  16. leily : tq...wow banyak tu...mmg rabak poket la...saya terus je ke jalan tar...borong-borong sampai tak hengat dunia!!!!

    raflza : tq...takpe la yang, dah tak sesuai..insyaallah nanti pasti ada yang sesuai :)

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...