Monday, August 2, 2010

gigi saya hilang????

Alhamdulilah, bulan JULAI sudah pun melabuhkan tirainya. Sedar tak sedar, kita sudah pun memasuki bulan Ogos. Sebenarnya bulan JULAI tahun ini merupakan bulan sakit saya...kenapa bulan sakit????

Sebelum ini saya memang susah untuk diserang penyakit baik demam atau sebagainya. Tapi sekali dah kena memang melepek. Awal bulan JULAI, saya telah demam dan sakit-sakit badan. Seminggu juga saya melepek. Selepas demam dan sakit badan lega, muncul pula penyakit baru iaitu pening kepala,sakit kepala dan juga muntah-muntah. Dalam hati saya terfikir, mungkin juga zarin bakal mendapat adik. Yela, macam gaya orang morning sickness.

Tapi jika dikira, masih awal untuk menjalankan ujian kehamilan. Hahahaha!!! Hampir seminggu juga saya melepek lagi. Nak bangun tak larat, badan panas dan kepala pening yang amat. Sampai nangis-nangis dibuatnya. Dalam sakit-sakit tu, cik P pun datang...nampaknya zarin belum ada rezeki nak dapat adik.. huhuhuhu

Selepas penyakit tersebut hilang, 2-3 hari yang lepas muncul pula penyakit baru iaitu sengal-sengal dan ngilu gigi sesekali diikuti dengan sakit kepala. Menurut suami, mungkin saya ada gangguan saraf tak??? (jadi doktor tak bertauliah pulak dia). Ye la, jika dilihat dari pandangan mata kasar, memang gigi elok dan tidak berlubang. Cuma sengal-sengal tu kerap juga datang.

Kerana tak tahan, dan bimbang sakit-sakit akan melarat, akhirnya pukul 11.00 pagi tadi saya membuat temujanji dengan doktor Ismail. Setelah diperiksa dengan terperinci, rupanya gigi hujung atas sebelah kiri berlubang. Apalagi, saya terus meminta doktor supaya mencabutnya. Amboi bukan main pula saya. Sebelum ke klinik tadi kejap-kejap ke toilet, kejap-kejap ke toilet... takut punya pasal, dapat bayangkan bunyi mesin gigi tue...ngeeeeeeeeeeeeeee...ngilu...



*pic from google..tq so much!

Tetapi bila jumpa doktor terus jadi berani. Tak sampai sepuluh minit, gigi geraham hujung saya sudah dicabut..uwaaaaaaa!!!hilang sudah satu gigi...Tapi serius, tidak sesakit yang saya bayangkan. Mungkin juga Doktor Ismail lemah lembut dan mulutnya tidak lekang dari membaca ayat-ayat al-quran. Terima kasih doktor :)

Dan hari ini saya diberi MC yang pertama untuk tahun ini.Yeaaaaa!!!! Okey lah, saya nak berehat dan juga melipat baju yang dah berbakul tue...


3 comments:

  1. salam idaz..
    daniey pulak tengah demam nak tumbuh gigi geraham.. terbalik pulak.. punyalah merengek.. pengsan kelly dibuatnya..
    rasa2nya lah kan, tumbuh gigi dgn cabut gigi mana satu lebih sakit ek..?? ekeke.. semoga cepat sembuh ye yang..

    ReplyDelete
  2. kelly, tumbuh gg lagi sakit kot..huhuhu

    alahai sian daniey, try buh bonjela. kin akan kurangkan sikit rasa sakit.

    hope daniey cepat sembuh yea :)

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...