Monday, September 20, 2010

Ju On di bulan Syawal????

Cuti hari Malaysia baru-baru ini kami dikejutkan dengan kemunculan Ju On di rumah kami. Semuanya belaku sepantas kilat. suami leka melayari internet, sementara saya pula sedang menjemur pakaian. Tiba-tiba

"Mama, mama, atik (cantik)!"



MasyaAllah!!! Zarinnnnnnnnn!!!!!!

Tak pasti sama ada nak marah atau nak gelak dulu. Apabila melihat muka Zarin yang tak ubah seperti Ju On.

"Zarin buat apa nie? Habis bedak" kata saya

"Dak (bedak). Atik (Cantik)" sambil meletakkan lagi bedak di mukanya.



Kami terus ketawa melihat aksinya. Memang lucu, dengan muka yang putih, habis berdebu satu rumah!!!!

"Zarin buat apa nie? dah simpan bedak tu" Kata papa sambil ketawa

"Papa, atik (cantik)" katanya sambil tersengeh-sengeh

"Memanglah cantik. Tengok rumah nie. Abis berdebu. iskkk.. anak-anak", tambah papa lagi.



Mula-mula memang nak marah, tapi tak jadi melihat muka Zarin yang tak ubah seperti Ju On itu. Raya-raya mana ada Ju On sayang!!!! hahahahah

Akhirnya terpaksalah papa mengemop satu rumah. Mula-mula mama sapu, tak berkesan. kemudian papa vacum, juga tak makan saman. Akhirnya mop je la. Baru ok.

Anak-anak, ringan bedak sebotol!!!!

"papa, ingat tak cerita masa kita kecik-kecik dulu? hantu siang ke ape ntah tajuknya... Cam muka zarin ni la" kata saya

"hahahaha! macam Ju On je..nasib baik tak merangkak atau duk bawah meja!" Tambah papa

Malamnya, saya tak berapa boleh tidur, sebab teringatkan cerita Ju On tu...takut!!!Mula terbayang ada kat tepi pintu!!! aiiiyakkkk!!!!!

2 comments:

  1. Siannyer mama..sampai terbawa-bawa dalam mimpi pasal Zarin

    ReplyDelete
  2. rizziela: mama penakut. itulah akibatnya... :P

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...