Sunday, November 14, 2010

kek karamel

Sudah berminggu-minggu saya membelek-belek resepi kek karamel di page kongsi resepi. Nak buat bimbang tidak menjadi. Akhirnya hari jumaat yang lepas saya cekalkan hati untuk mencuba membuat kek karamel ini.

Tengok bahan-bahan yang digunakan tidak la susah nak dapat. Cuma cara nak buatnya saja ada step A hingga D. Adoii pening-pening.

Inilah rupa kek karamel yang telah siap diletakkan di dalam acuan. Tunggu masa untuk membakar sahaja.



Apabila kek siap dibakar, hati saya sudah berdegup degap, bimbang karamelnya tidak menjadi. Oleh sebab itu, saya biarkan kek tersebut sejuk dahulu baru terbalikkan. Alhamdulilah. Kek karamel saya menjadi.

Inilah rupa kek karamel yang siap diterbalikkan.



Sepatutnya kene sejukkan dahulu dalam peti sejuk sebelum dimakan. Namun kerana tak sabar nak rasa, saya potong juga kek tu. hehehehe...Memang sedap!



Rugi kalau tak mencuba. Resepi boleh dilihat di page Kongsi resepi di FB.

selamat mencuba!

6 comments:

  1. Nak resepi boleh? Cantiklah kek ni..nak! nak!

    ReplyDelete
  2. cantiknya ^__^..marbeles tul tgk kek ni..tingin nk buat, tp takut tak secantik ni huhu

    ReplyDelete
  3. amboi...cantiknya kek tu. mabeles la ida...kalau akak buat boleh tak jd secantik kek ida? hehe

    ReplyDelete
  4. sedapnya...akak copy resepinya yer...marbeleslah ida...tahniah...

    ReplyDelete
  5. Rizzilea: sy amik resepi ni kat FB kongsi resepi discussion. try la bukak. rugi tak cuba, mmg sedap!

    syariza: try la dear. insyaallah menjadi. tapi masa buat tue mmg dup dap dup dap la. takut tak menjadi..huhuhuh

    ReplyDelete
  6. kak fiza: insyaallah menjadi: entah2 lagi cantik dari yang saya buat nie ;)

    kak fatin: tq, copy la. nanti kalu dah buat jgn lupa upload gambar yea :)

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...