Monday, February 21, 2011

kamceng berkepit!

Kebelakangan ini, Zarin tersangatlah kamceng dengan mama. Pendek kata asyik nak berkepit sajalah. Kalau panjang kata pula

Alen nak makan ngan mama
Alen nak duk ngan mama
Alen nak tengok tv ngan mama
Alen nak mama kukung
Alen nak wat milo ngan mama
Alen nak mandi ngan mama
Mama basuh berak Alen
Mama pakai baju Alen
Mama...
mama...
mama...

kannnn??? semua mama. Aduiiii...



Kalau dulu semua dengan papa. Legalah juga. Bolehlah rehat sikit. Sekarang nie bila dah jadi kamceng berkepit, memang porak perandalah jawabnya. Sudahnya memang papa pula yang ambil alih tugas suri rumah. Tak apekan papa???? Bukan mama tak nak buat, tapi Zarin yang tak bagi :P.

Yang lain-lain tu saya tak kisah sangat. Tapi kalau bab berdukung. Aiyaaaa! patah pinggang ooo. Terus badan jadi seram sejuk nak demam. Bayangkan kalau keluar jalan-jalan, sepanjang masa nak berdukung, tak nak duk stroller.

Tapi bila difikir-fikir balik, anak yang menyusu badan memang akan terlebih manja agaknya. Maklumlah setiap masa dipeluk dan dibelai.

Apapun mama sayang Zarin. Baby manja sayang mama. muaaach...muaaaahhh!

14 comments:

  1. ohw.. huhu anak! eysraf nga mummy time mula balik keje je mrengek. bila daddy balik uhh ada geng! mmng menepek dgn dady lah jwbnya... manja tak usah ceritalah. apa sahaja menang dia. makin lasak yg amat...

    ReplyDelete
  2. alen sayang mama, mama sayang alen! nasib baik papanya boleh ambil alih kerja2 mama, alhamdulillah....

    ReplyDelete
  3. hehe..
    biar dia kamceng dengan kita sekarang.. esok2, tentu kita rindu saat2 ni kan? :)
    harap2nya anak2 susu ibu ni semua rapat dengan kita sampai dewasa... :)

    ReplyDelete
  4. takpelah,org kata anak lelaki ni perlu dimanja dan dipeluk supaya bila dah besar nanti dia sentiasa ingat maknya

    ReplyDelete
  5. tak perlah ida...oklah tu biarlah dia nak bermanja tu...memang betul betul kalau susu badan sepenuhnya memang kamcing dan manja sungguh...zarin sama ajer macam dayana....

    ReplyDelete
  6. elok la tu zarin kamcing ngan mama..nanti mama x de kawan gaduh...kan zarin kan..

    ReplyDelete
  7. etiey: Dulu zarin gitu. sekarang ni je. manja tak bertempat. Kin fobia kene tinggal lama masa mama buat rambut aritu. :p

    ReplyDelete
  8. kak diey: syukur. kalau x sure tongkang pecahlah rumah. bila mama asyik duk berkepit ngan Zarin je.

    ReplyDelete
  9. kak sya: itulah yang saya harapkan pun. amin-amin :)

    ReplyDelete
  10. kak fatin: nanti bila dia dh besar sure kita rindukan saat tu kan? (tiba-tiba sebak.) sob, sob

    ReplyDelete
  11. kak ida: hahahaha. stuju, mama nak juga kwn shopping :P

    ReplyDelete
  12. Owh,ade berkait dgn bf jugak ek?patut la perangai Adam gitu.igtke perangai nak manja tak pasal2.

    ReplyDelete
  13. aini: rasanyalah. sebab pengalaman kawan-kawan pun lebih kurang samakan. Adam jeles dengan adra kot. kene tambah lagi 1 nie. :P

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...