Thursday, February 24, 2011

lempeng cicah sardin

Lempang nak? eh silap-silap. Lempeng lah. Pagi-pagi Khamis nie tiba-tiba tersasul pula :P

Anda suka makan lempeng? saya tersangatlah suka. Paling suka lempeng nyiur yang dijual di sebuah restoren di Kuala Terengganu. Tapi kalau kat sini manalah nak cari nyiur yang tak berapa tua kan. Sudahnya jadilah lempeng cicah sardin.



Lempeng sangat sedap di makan panas-panas. Boleh juga nak cicah sambal ikan bilis, kari atau gula. Untuk zarin, saya hidangkan lempeng bersama susu.

Nyum-nyum, jemput makan :)

10 comments:

  1. huwaa...lapar jadi nyerr....huhuh.....:)

    ReplyDelete
  2. err..nampak sedap!tapi lebih sedap yg zarin punya..cecah susu..huhu

    ReplyDelete
  3. adoii sdpnya lempeng.. kalu blk umah mil, ni antara menu bekfas. lgk2 kalu ada belen2 lauk mlm td. konpem mencicah la.. hehehe...

    ReplyDelete
  4. terliur ngan sardin itu...mula tingat rupanyer dah lama x mkn lauk sardin kuikuikui.........

    ReplyDelete
  5. ejan: saja nak bg teliur pg2 nie. hahahahha

    ReplyDelete
  6. mrs eady: Izwa, jom makan jom!

    ReplyDelete
  7. sasha: hahahahha, daku x suka sbb manis. tapi zarin mkn laju je

    ReplyDelete
  8. mykhalish: kalau lauk lenih tu mmg sedapla mencicah, bertambah umppphhhh! makan 2 biji lempeng pun sure licin. lebih-lelbih lagi kalau mkn beramai-ramai kan?

    ReplyDelete
  9. MummyEcha: oh yaka? saya hantu sardin. Tapi tahu masak sambal je la. hahahaha. sedappppppp!!!!

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...