Thursday, February 10, 2011

Pokok glamer tahun arnab?

Baru-baru ini saya ada terambil gambar sejenis tumbuhan yang saya tak pasti namanya, tetapi berjaya menarik perhatian saya. Agak unik sedikit pokoknya. Nak kata buah tak buah nak kata bunga tak bunga. Mungkin pada orang lain biasa-biasa saja, tetapi pada saya agak luar biasa.Tak percaya??? tengok ni



*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
V


Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Semalam ketika pulang dari kerja suami saya bertanya:

Papa: Baca tak Star arini?
Mama: Tak, langsung tak baca paper arini, awat?
Papa: Ingat tak gambar pokok yang awak ambil dan buh kat FB tu?
Mama: Ha, yang pelik sikit tu ke? (sambil tergelak - sebab duk terpikir benda lain, haishhhh)
Papa: Yang tula. Dalam Star arini pokok tu laku sangat dijual sebab bentuk dia ada capang macam telinga rabbit. Kira pokok yang seakan sama dengan rabbit dan tahun rabbit lah. Bab tu ramai yang beli.
Mama: oooooo. pokok apa tu Pa?
Papa: Tak ingat nama penuh dia tapi sejenis ginger lah.



Ooo, baru saya tahu, rupa-rupanya pokok tu sejenis halia. Patutlah di tanam bersebelahan dengan pokok ulam-ulaman. Saya main snap je. Sebab nampak unik dan cantik serta macam pelik je bentuk dia. Hahahhahahahah...Ada yang panjang dan ada yang kontot. Tapi kedua-duanya ada telinga capang. urmmmmmmmmmmmmmmm

Dah-dah sambung keje :P

2 comments:

  1. nampak lucah pule gambarnyer..ish..otak kunin betulla...tp, warna die lawa...

    ReplyDelete
  2. ejan: ahahahahaha. daku pun terpikir benda yg sama. isk-isk isk. otak kuning betul. ingat sejenis halia ok, bukan yang lain. kahkahkah!

    Tapi serius warnanya mmg menarik perhatian! :)

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...