Friday, February 11, 2011

Shampoo Bayam Mustika Ratu

Saya ada satu masalah yang agak besar sekarang ni. Runsing memikirkannya. Nak tahu apa dia???

Ha!
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
V
Rambut KONTOT! Eh silap, rambut RONTOK!

Rambut rontok atau bahasa yang mudah difahami ialah rambut gugur. Nak kata anak menyembur, Zarin dah 2 tahun lebih. Tak tersembur dah air liurnya. Mmmmmm...Serius saya sangat risau. Lebih-lebih lagi rambut ialah mahkota wanita. Walaupun saya bertudung, tapi penjagaan rambut juga harus diberikan perhatian. Barulah suami berminat nak pintal-pintal dan belai-belai rambut. Ni kalau rambut dah macam Hantu Kak Limah Balik Rumah, macam mana tu? Alih-alih suami pulak yang takut nak balik rumah nanti. Muahahahahahaha

Baru-baru ini saya membuat rawatan rambut di Salun. Menurut stylist itu, akar rambut dan kulit kepala saya semuanya ok, yang jadi masalahnya, rambut hujung saya kering! Sebenarnya sudah bermacam jenis shampoo saya cuba, Rejoice, Head n Shoulder, Sunsilk, Tresseme, Dove. Hasilnya tetap sama. Rambut tetap gugur. Ada juga nak niat nak guna shampoo Bawang Jackie Chan tu. Tapi tak terbeli pula.

Pantene???? Walaupun Anggun kata “taknak yang lain”

Tapi bila saya guna saya tetap kata “Nak jugak yang lain!”

Akhirnya saya terjumpa Syampoo Bayam Mustika Ratu. Yang menariknya saya terjumpa pula yang ini


*

*
*
*

*

*

*

*
*
*
*
*
*
*
V



Mustika Ratu Hair Lost Treatment.

Apa lagi, saya terus membelinya. Di internet, harga yang dijual ialah RM35, tetapi saya membelinya dengan harga RM27.90 di MYDIN. Itupun setelah diberitahu oleh seorang kenalan di FB.

Set ini mengandungi tiga produk yang dipakai mengikut urutan iaitu,

1.Minyak Cem-Ceman Murni - Minyak cem-ceman murni diperbuat daripada minyak kelapa asli dan diolah secara tradisional dengan daun-daun dan rempah-rempah wangi serta membantu untuk kesihatan rambut

2.Shampoo Bayam - Diperbuat daripada Sari daun bayam. Ia membantu menguatkan akar rambut agak tidak mudah gugur/putus serta menjaga kesihatan pertumbuhan rambut.

3.Ramuan Penyubur Rambut – Dibuat daripada ramuan tumbuhan-tumbuhan asli dan membantu kesihatan serta pertumbuhan rambut.

Saya baru pertama kali mencuba shampoo ini. Kesannya masih belum dapat dilihat. Diharap shampoo ini dapat mengatasi masalah keguguran rambut yang saya alami. Mana tahu tiba-tiba rambut saya jadi cantik macam Fauziah Ghous ke, Ayu Raudhah ke? Kalau betul-betul berkesan selepas ini pasti saya akan berkata

“Tak nak yang lain”

kihkihkihkih

20 comments:

  1. menarik...
    nak try gak la coz kita ada masalah rambut yang sama...

    (^_^)

    ReplyDelete
  2. Erm, ramai wanita mengalami masalh rambut gugur, faktor umur dan pemakanan antara sebab2nya. Kalau kak diana, masalh rambut dapat diatasi dan berkurangan kalau RAMBUT DIPOTONG PENDEK. Jika rambut mulai panjang-melebihi paras bahu, ya ampunnnnn, takut menengok rambut2 berguguran ke lantai, kalau lurut ngan tangan, rambut, ya ampunnnnn, berlonggok kat tgn. Fuhhh.....

    ReplyDelete
  3. ha..pakai dulu kalo berkesan bgtau tau sb nyer ku pun mengalami masalah yg same.hehehhe...

    ReplyDelete
  4. sy pn rambut gugur..start zaman degree lg...konpem la time 2 xde anak kan?? spai la skrg..spai mls nk atasi..

    ReplyDelete
  5. kak sue..jue pernah try.. tak jadi apa pun.. huwaa.. sama lah kita gugur jer rambut ni.. rasa mcm nak potong jer rambut yang panjang ni.. tp sayang.. penat simpan...

    ReplyDelete
  6. noremy: cubalah. saya pun masih mencuba juga. Susah hati dibuatnya, kadang-kadang terfikir, "sakit leukimea ke aku ni?". huhuhuhu

    ReplyDelete
  7. kak diey: betul juga tu. Rambut pun saya baru je potong nie. tapi risaula :(

    ReplyDelete
  8. Mrs. eady: ooo, ada geng ruapanya. ok-ok, nanti akan diupdate keberkesanannya

    ReplyDelete
  9. ejan: betul tu. dulu rambut asyik gugur dan makin menipis, sudahnya rambut ni asyik di perm la supaya nampak kembang. kihkihkih

    ReplyDelete
  10. jue: alahai, tak berkesan ke? aduss, duss.. tak pe akak try dulu. Mungkin tindak balas berbeza kot. Kalau dah asyik gugur mmg wajib di potong, taklah nanti bila ikat nampak cam poney tail je. hikhikhikhik

    ReplyDelete
  11. heheh.. poney tail?? rambut kak ida panjang ker pendek?? jue yang panjang ni habis.. tinggal ciput jer rambut.. sedih... rambut org lain lebat n bnyak.. macam2 dah try.. inai la.. tp hasilnya biasa2 saja..

    ReplyDelete
  12. ok ker ida produk tu...akak pun nak cubalah...rambut akak pun banyak gugur...lagi2 panjang...lagilah banyak gugur...

    ReplyDelete
  13. Wahhh idazs jelita menarik la..nak try,,thanks dear

    ReplyDelete
  14. mama Jue: rambut kontot akak nie. ahahahahaha. xpe try dulu amna tahu berkesan ;)

    ReplyDelete
  15. suraya: masih baru je cuba kak. Tak tahu lagi keputusannya camne. so far nmpk cam ok. jom la try, murah je

    ReplyDelete
  16. melur jelita; ;) jom try, mana tahu rambut jd lebatkan? ;)

    ReplyDelete
  17. sis, boleh x btaw cara penggunaanye... dah beli set ny...
    yg x fhmnye ble da pakai minyk cem uh kene shampoo kn... kne lakukan hari2 ke???
    sis tolong jwbkn... tnye org kedai uh wat pening kple jep...

    sis emailkan kt
    gegurlz_fye@yahoo.com

    ReplyDelete
  18. experience the same prob here.. so how the result...tak sabar nak tau...

    ReplyDelete
  19. Salam puan. Macam mana hasilnya setelah penggunaan syampoo itu? Berkesankah?

    ReplyDelete
  20. saya pon ade mslh rambut gugur jgk kak...dh mcm2 produk gune xde kesan langsung....cmne ni??

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...