Wednesday, February 23, 2011

shawl dan inner

Shawl dan inner menang tidak dapat dipisahkan dalam cara bertudung saya. Setiap kali terpandang shawl dan inner yang cantik-cantik mula la tergedik-gedik nak beli. Memang dari dulu saya suka memakai shawl, tetapi sekali sekala. Namun semenjak keluarnya tudung syria, saya terus 'gajah putih' kan segala jenis tudung bawal, yang mengisi ruang hanger sekarang hanyalah shawl.

Beberapa minggu yang lepas, saya tambahkan lagi koleksi shawl. Bila disusun rupa-rupanya banyak shawl yang saya ada, pelbagai color.


Shawl plain ini selalu saya pakai ketika ke pejabat. Maklumlah baju kurung saya banyak yang berbunga dan bercorak, kalau pakai shawl yang bercorak juga sudah pasti saya menjadi pokok bunga bergerak. hahahahahahah

Shawl yang saya miliki terdiri daripada jenis chiffon, jojet dan juga cotton. Dulu saya sangat sukakan jojet kerana tidak licin, tetapi sekarang saya sukakan jenis cotton pula. Bila pakai terletak elok. Mudah tak perlu digosok. Sesuailah dengan saya yang setiasa busy. wahahahaha, bussyyy? (alasan je tu) :P

Kemudian inner pula saya pun ada pelbagai jenis. Kiranya saya sudah bertukar menjadi perempuan syirialah. Sangat selesa dan sesuai dengan muka saya.



Kalau tak silap, saya ada lebih kurang 35 helai inner. Ada yang dua layer, tiga layer, berbatu, cotton, lycra, dan juga bercorak. Warna pun ada macam-macam. Boleh tukar-tukar ikut selera. Mix n match! Ada kala saya pakai shawl dan inner warna yang sama, kadang-kadang warna berbeza untuk nampak kelainan. Apepun kena tengok baju juga. Tapi saya suka mencuba sesuatu yang baru.

Shawl bercorak juga memang tidak dapat dipisahkan dengan saya. Saya suka yang bercorak abstrak. Tetapi kadang-kadang terbeli juga yang berbunga-bunga.


Untuk shawl bercorak, saya lebih sukakan jojet daripada chiffon. Bukan apa, kalau jojet tak adelah licin sangat, kalau chiffon, kejap-kejap senget, pin terlari dan sebagainya.

Shawl bercorak selalu saya saya padankan dengan blouse. Ikut kesesuaian, kalau blouse kosong pakailah shawl bunga, tapi kalau blouse bunga tukarlah dengan shawl plain pulak. Ada juga yang langsung tak pernah pakai sebab tak ada baju yang sesuai. Tapi sebab berkenan color, beli juga :p

Nampaknya kalau dah namanya perempuan pasti koleksi tudung berpuluh-puluh helai kan?

20 comments:

  1. fuyoooo, banyak betul shawl...kejap, nk lap peluh...ehhehe

    ReplyDelete
  2. nice entry, ila pun br nak berjinak2 dgn shawl. bila bc ur entry brla tau ada chiffon & jojet. hehhehe..

    ReplyDelete
  3. fuh banyak giler.. hahaha.. kalo hubby jue dah ckp.. macam pakai semua.. heheh.. jue teringin nak pakai shawl tp tak sesuai dengan muka.. skrg hanya pakai tudung ariani plain jer

    ReplyDelete
  4. hehehe...akak gila tudung ariani dan hawa neh...ish ish ish...tp akak tak rajin macam ida letak and gantung..jeles nye:)

    ReplyDelete
  5. kak risa kita bleh geng tudung ariani.. hehehe...

    ReplyDelete
  6. wuuuu banyaknya koleksi shawl inner tu semua sukaaaaaanya mamy tgk :D

    sejak2 ni...shawl jd pilihan mamy mcm best pulak pakai shawl jenis koten..selesaaa jer ;)

    ReplyDelete
  7. vavava banyakk sungguh koleksi shawlnyer kalah kedai okeh hihihihi

    ReplyDelete
  8. amboi dah macam kat kedai dah...macam2 warna ader... banyak sekali...

    ReplyDelete
  9. banyaknyerrrr....sy punye hanger cam ida 2, ade 1 jer..2pn xpenuh...hahaha...

    ReplyDelete
  10. kak diey: nak lap peluh dgn shawl ke? ehehehehehehe. jom kita mengeTAR. :P

    ReplyDelete
  11. mykhalish: saya pun baru tahu sejak rajin berkunjung ke jalan tar. Kalu ikutkan lagi banyak jenis rasanya. bestkan pakai shwal, kemas je.

    pstt, teringin nak beli yang Maysaa

    ReplyDelete
  12. Jue: akak pun bukan pakai semua. Suami akak senyum je, dah faham minat isteri dia. hahahahahah! beli dulu kemudian cakap terbeli byk pulak :P

    ooo, akak pulak kalau pakai ariani rasa tak sesuai, walaupun ramai yg kata ok. tambahan pula suami akak tak gemar. katanya nampak tua dari umur sebenar. Macam-macam suami akak ni kan?

    ReplyDelete
  13. kak risa: ooo, tgk tudung ariani cantik-cantikan tapi saya takde sehelai pun. pernah try yg anak buah, tp rasa tak sesuai.

    Kene rajinlah kak, aklau tak adalah bunyi radio karat nanti emmbebel bila shawl tak terlipat/gantung!

    ReplyDelete
  14. mammy harraz: yea, sgt selesa. saya tgh keamruk dgn shawl koten skang. yg jenis kedut2 tu. apa ntah namanya gypsy ke ape. hahahahahha.. syokkk, jom pakai shawl jom!

    ReplyDelete
  15. mappaui: hahahahah. org perempuan, asyik nak membeli je kejanya. hahahahahaha. tu yg asyik bertambah je! kihkihkih

    ReplyDelete
  16. kak ida: hikhikhik. nak buka gerai kat tingkat 5 nanti :P

    ReplyDelete
  17. suraya: warna ikur baju. tu yang macam-macam ada tu. tgh pk, warna apa yg xde lagi nie :P

    ReplyDelete
  18. ejan: jom ikut saya borong shawl. sure penuh nanti. silap-silap kene beli hanger lg 1! :P

    ReplyDelete
  19. banyak nye koleksi tudung,muni ni pon husband dah bising dah, katenye taktik ajak p pasar malam, sbnrnye nk cari tudung..huhu,
    nk penuh kan lubang2 hanger kan kan..
    ape ape pon, jeles nye tgk tudung die byk :D
    hahhaha

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...