Monday, April 25, 2011

blog resepi?

Pertama-tamanya saya ingin mengucapkan terima kasih kepada kawan-kawan yang mencadangkan supaya saya wujudkan satu blog khas untuk resepi sahaja. Memang satu idea yang sangat bagus.Tetapi, memandangkan saya bukanlah pemasak yang tegar, jadi tak dapatlah saya buat blog resepi tersebut.



Pic dr google

Nanti ada pulak sampai setahun tak terupdate sebab dapur tutup. Memasak pun ada turun naiknya. Kalau sampai satu tahap angau, memang cepat-cepatlah kena buat, tapi kalau datang penyakit ‘M’ tak berasaplah dapur jawabnya. Sebenarnya, memasak hanyalah sekadar hobi dan saya suka-suka mencuba, saya sendiri pun masih dalam proses belajar. Bukan masuk kelas pun, belajar dari internet jugak, resepi di hujung jari gitu. Setakat ni alhamdulilah, kebanyakan resepi yang saya cuba menjadi.

Oleh sebab itu, untuk merakamkan saat-saat manis saya menjadi chef tak bertauliah itu, saya rakamkan gambar dan tempekkan resepinya di blog ini. Tetapi bukan semua yang saya masak saya tempek di sini, cukuplah sekadar resepi yang pertama kali saya cuba dan agak rumit. Bukan apa, mudah untuk saya rujuk kemudian hari. Jangan tak percaya, setiap kali saya memasak pasti saya akan usung laptop ataupun telefon ke dapur, chef bertauliah sangatlah tu. Kahkahkah!




Pic dr google


Apepun, InsyaAllah suatu hari nanti jika berkesempatan, pasti akan saya wujudkan satu blog resepi tersebut. Teringin juga nak jadi ratu dapur sepenuh masa + memang seronok main masak-masak :)

30 comments:

  1. ha..betul tu..bukak blog resipi =D mesti senang kami nk belajar hehe...

    ReplyDelete
  2. terbaekkkkkk
    ape salahnye dear..walaupon sikit2 tapi semuanya meletop2!! best betul lah

    ReplyDelete
  3. boleh jer ida.....nanti saya leh cilok sikit2 ida punya resepi hehehehe....apa pun saya sokong tu.

    ReplyDelete
  4. bagus bagus..buat la bleh ku tolong salin jek buat nyer entah biler!heheheheeh....

    ReplyDelete
  5. main masak2 mmg best..tinggal lagi rajin atau tak je...huhu...

    ReplyDelete
  6. salam singgah.
    ok jg tue buka blog resepi..blh sama2 try menu dr awak..selamat mencuba resepi terbaru..

    ReplyDelete
  7. masak best, tp nak sediakan barang2 nak masak tu malas skit. hehehe...

    ReplyDelete
  8. hehe.samalah kita ida.wpun saya ni housewife,tapi ada gak turun naiknya.masak mmg la hari2..tapi masak best2,baking bagai tu..kena cari mood gak.hehe..

    =p

    tapi bagus gak idea tu kan..tgk ida baking bagai..cantik je jadinya..

    ReplyDelete
  9. saya akan jadi tukang baca je ida kalau ada blog resepi tu...hehehe

    ReplyDelete
  10. samalah macam ila,setiap kali nak masak,time tu dok usung laptop...hehehe
    Untuk Pertama Kalinya

    ReplyDelete
  11. boleh juga ida kalau nk buat.atleast utk rujukan kite sendiri esok...update tak update lain cite.ehehe...

    ReplyDelete
  12. singgah bc n3 d sini...

    singgah2 la disini
    jom kite bergelanggang santai d sini..

    http://akutetapaku85.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. kalo byk reszepinyer ok jerk... kalo cam eB nih... ahaks

    ReplyDelete
  14. saya memang suka blog2 ada resipi ni..hehe..jalan2 sini..salam dr kuantan

    ReplyDelete
  15. bagus2..bila blog tu dah dirasmikan..jgn lupa heboh kat kitaorg yer...

    ReplyDelete
  16. bagus juga tu ida... sedap sangat bila tengok ida memasak... yummmy....

    ReplyDelete
  17. ~izan~: mmg ada juga niat nak buat, tapi itulah, onlineshop, blog contest semua lupa password. skang yang ni satu je yg hidup. huhuhuhu

    ReplyDelete
  18. risa: saya pun suka kalu blog2 resepi, tp itulah, amik masa juga nak buatnya. insyaallah

    ReplyDelete
  19. MummyEcha: boleh2 saya pun cilok resepi org juga, nak buat sendri tak retilah, nak masak pun kdg2 telefon mak juga. Jom kita sama-sama belajar :)

    ReplyDelete
  20. ♥ Mrs.Eady ♥: dulu daku pun camtu jugak, suka salin, sampai bersusn-susun. skang ni je baru rajin nak mencuba. :P

    ReplyDelete
  21. wahida: betul tu, setuju sgt!

    ReplyDelete
  22. Ibu Qistina: terima kasih singgah. Saya tak ada menu sendri, semua di copy dari org. kalaua dapun lauk pauk yang mak buat je la kot. huhuhuhuhuhuhu

    ReplyDelete
  23. NM02: saya yang tu ok, cuma bab nak basuh lepas masak tu yang x suka. lagi2 kalau bekas2 plastik kan. nasib baik ada tuan besar yang tlg kemaskan :P

    ReplyDelete
  24. ashra: itulah, sy skang rajin membaking, dh lama juga tak masak nasi+lauk pauk.

    psst: gambar je yang cantik :P

    ReplyDelete
  25. fisa othman: hahahha, tukang baca tu yang best tu, jgn lupa follow sekali yea ;)

    ReplyDelete
  26. Ila : hihihihihihihi, skangkan semua dihujung jari, gitulah jadinya. hahahahahahahah

    ReplyDelete
  27. ratusiput: betul juga tu. bagus2 maikn berkobar2 nak buat blog resepi ni ;)

    ReplyDelete
  28. akutetapaku.com : tq singgah :)

    ReplyDelete
  29. eB ezrin: resepi tak byklah masalahnya. hahahahahahahha. takkan setiap hatri nak membaking v=bertambah demoks la nampaknya nanti. kahkahkah

    ReplyDelete
  30. akhirnya..he..he
    tahniah kak ida...mmg syiok..

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...