Wednesday, April 20, 2011

macho pulak kali ini

Setiap kali ingin menggunting rambut Zarin, pasti kami risau. Yelah, sebut saja nak gunting rambut, terus melalak bagai nak rak! Hinggakan kami tertanya-tanya Sampai bila harus begini?????

Tapi alhamdulilah, gunting rambut kali ini sangat cemerlang dan berjalan lancar. Zarin memang ternyata macho kali ini. Syabas sayang!



Memang dari awal-awal lagi saya telah maklumkan padanya untuk menggunting rambutnya yang agak panjang itu. Zarin pun ok saja dan setiap kali saya bertanya pasti jawapan "nak" yang diucapkan. Ini menunjukkan yang Zarin sedia untuk membenarkan rambutnya dikerjakan!

Ketika mula-mula sampai di Kwikcut, Zarin dah cuba mengelat. Mula-mula ajak pergi beli roti, kemudian soya, kemudian belon, ball dan macam-macam lagi. saya bersetuju untuk membeli kesemuanya dengan bersyarat:

"Gunting rambut dulu baru Zarin boleh beli semua tu ok?"

"Ok"
singkat sahaja jawapannya.








Dan tersangatlah syukur kerana sepanjang proses menggunting rambut itu Zarin sangat sporting. Langsung tidak terkeluar satu perkataan dan tangisan pun dari mulutnya itu! Wah!! Satu rekod yang boleh dibanggakan. Sebelum ini, pasti bergema bilik kaca itu mendengar siren kecemasannya!

Cuma yang membuatkan saya dan beberapa orang yang berada di situ tergelak ialah, ketika rambutnya sedang dibersihkan (Vacum) terkeluar perkataan

"Siaaaaaaaaap" kuat pulak tu.

Zarin siap mendapat pujian lagi dari pengunjung yang sedang menunggu giliran sebab memang sporting, good boy dan macho! Tak nangis walaupun masih kecil serta duduk atas kerusi sorang-sorang!



Wah, nampaknya Zarin tersangatlah hensem dan macho dengan rambut baru ini. Lebih menampakkan pipinya yang tembun itu!

Entri berkaitan dengan Zarin gunting rambut

1. Rambut kembang rambut Kuncup
2. Hero korea
3. Ekspresi wajah berepisod
4. sampai bila harus begini

psttt: Terima kasih pada semua yang singgah di sini dan sudi menjadi rakan saya. Sekarang saya tersangatlah kekangan waktu, Insyaallah jika berkesempatan pasti saya singgah rumah kawan-kawan yea :)

34 comments:

  1. mmg macho n rugged.good boy! :)

    ReplyDelete
  2. bagus zarin...
    nuyue sampai ke hari ni tak terbawa lagi awish ke kedai gunting..rambut pun makin pjg..

    ReplyDelete
  3. zarin dah besar, dah berani.. tgk, makin encem plak... gud boy

    ReplyDelete
  4. wahhhhhhhhhhhhhhh...calon menantu idaman qalbu...
    ida...bila nak jumpa eh..jom pegi kenduri ariss 30hb!! teringin!

    ReplyDelete
  5. hensem hensem hensem....:)

    syahmi je blum lagi gunting kat kedai sb biase abah dia yg guntingkan...hurmm..

    ReplyDelete
  6. waaaa zarin sangat good boy okehh!!! haaaaa barulah betul2 macho tauu huhuhu

    ReplyDelete
  7. wah..hensem boy..besar dah zarin..;;)

    ReplyDelete
  8. bagusnyaaa zarin...isk kalau irfan dah teriak dah tu...

    gud boy zarin...;)

    ReplyDelete
  9. hehe.kan ensemmmm tu potong rambut zarin kan..

    ReplyDelete
  10. faiz selalu ajak pi gunting rambut bila nampak kedai...tp mesti nangis gak..cuma bila makin besar drama tu kureng sikitlah

    ReplyDelete
  11. cayalah... ader petua ker eh nk bagi boboy diam gntg rambut? leh share? :)

    ReplyDelete
  12. ratusiput : mungkin dh besar. sbb tu dia dh boleh phm. kalau tak mmg bercinta juga tu

    ReplyDelete
  13. MummyEcha : yey guboy! hrp akan berpanjanganlah ke bulan depan

    ReplyDelete
  14. nuyue: nuyue, kali ni dia ok, sebelum ni melalak sakan jugak. zarin kalu rambut panjang mula tergaru2 nanti luka leher+celah telinga. gatal agaknya

    ReplyDelete
  15. Wina Momma S and S: pheeewiiit, dah boleh ngorat Kira dah nie :P

    ReplyDelete
  16. NM02: itulah, dah besar, lps ni sennaglah sikit nak gunting rambut dia. hrp terus oklah sampai ke besar

    ReplyDelete
  17. risa: kak risa, insyaallah. 20hb ni byk pulak pogramnye. insyaallah kami cuba juga hadirkan diri

    ReplyDelete
  18. ♥ Mrs.Eady ♥: Zarin akalu kami yg gunting sure jd abu bakar elah la jawabnya. kahkahkah!

    ReplyDelete
  19. MAPPIAU : gud1 gud! gud! hrp alin kali tetap ok juga. jika tidak sekali zarin melalak, terus muka mama merah padam tahan malu. :P

    ReplyDelete
  20. Norazrani Maamin : gud! gud! gud!

    ReplyDelete
  21. fisa othman: kaka fisa, biasa dia teriak jugak. kali ni je ok ;)

    ReplyDelete
  22. ashra : hensem-hensem hensem! rambut sikit tu jela gaya yang boleh dibuat pun

    ReplyDelete
  23. Ila: budak2 takut agaknya. biasanya zarin ni drama king!

    ReplyDelete
  24. etiey.com©: gud! gud! bulan ni puji lebih2 bulan depan siaplah melalak nanti :P

    ReplyDelete
  25. eB ezrin: alahai taka da petua la yang. Aritu dia cuba ngelat2 juga, tapi nasib baiklah dia x menangis dan duk diam. Mungkin salah satunya kami dah cakap awal2 nak gunting rambut, tak adalah terkejut sgt bila sampai kedai tu.

    ReplyDelete
  26. Murni Delights : vill, kak dia dah dpt resepi tu, tq :)

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...