Friday, June 10, 2011

Hari-hari pancake

Semakin hari Zarin semakin liat untuk ke neseri. kadang-kadang ok, kadang-kadang langsung taknak pergi. Kami lebih suka jika dia masih tidur ketika kami angkat masuk kereta. Dia akan ok dan tak banyak kerenah. Tapi bila dia bangun awal, mulalah dia cakap

"Alen tak nak g school, Alen nak duk umah."
"School tutup, Alen dah kunci tadi. Cikgu tak de"
"Alen nak ikut mama g work!"

Tapi bila pujuk-pujuk akhirnya dia akan ok. Tak tenang hati bila tinggal anak di neseri dalam keadaan menangis.



Dan sekarang pula semakin banyak lencongnya sebelum sampai ke neseri. Masuk dalam kereta dia cakap

"Alen dah bangun dh. Alen nak makan apa ye?" sambil jari telunjuk menepuk-nepuk dagu.
"Alen nak makan el el cc (kfc) la" (semua fast food dia panggil el el cc)

Kini, setiap pagi dia akan hantar mama ke ofis. Dalam kereta dia akan sentiasa bercakap

"Alen makan pancake, papa makan burger, mama g work ok?"
"Alen makan pancake banyakkkkkkkk, sedappppppp!!!"
"Alen baguskan mama? Papa not good!"
"Alen nak duit shinggit banyak, Alen nak g el el cc."

Aduii anak, bukak mata aje ingat pancake, el el cc, jenuh. Boleh dikatakan setiap hari makan pancake. Lepas makan baru pergi school. Tapi menurut suami, dia memang makan banyak pancake tu. Oklah, tak membazir.

Dan kadang-kadang nak makan nasi lemak, ais kacang, kopi, teh dan macam-macam lagi. Bukannya mama tak reti buat pancake, tapi dia nak suasana McD tu. Adusssss, sabo jelah. Nampak gayanya nanti mama bawak bekal pancake g tumpang makan kat McD, aci gitu? hakhakhakhak

9 comments:

  1. nanti bankraplah mcd ...hehehe

    ReplyDelete
  2. hahaha tak pernah terpikir pulak strategi tuh, buat pancake sendiri pastu tumpang makan kat mcd. Sungguh maveles idea mu tu idazs akekeke

    elen elen makin bijak berkate2 tau, yang tak tahan tuh siap berfikir sambil tangan letak dagu tuh, alahai musti cumel!! hahahaha

    ReplyDelete
  3. hahah, nak pancake mc d jugak! antie diana pun mcm alen, nk fries mcd jugak! ;-)

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. takpe,mama pndai buat pancake kan...tp tang nk bwk mc d tu mmg jeles la org mc d nnt hehe..sbb mesti lg sedap hihi...

    bunyi KFC tu mcm klcc je hehe

    ReplyDelete
  6. maira yg br 2 tahun pon dah kenal simbol "M" besar 2..kalau nampak je m kuning 2..terus sebut nak... nak...

    ReplyDelete
  7. pandai la alen...
    heheheh... tak kan hari nak gi makan McD zarin, sian mama tau!

    ReplyDelete
  8. Ila : eheheheheh., silap2 nanti kami yang kena halau :p

    ReplyDelete
  9. hehehe..kelakar la ayen nih....
    cerdik!....byk nor pusingnyer ekkk?

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...