Wednesday, June 8, 2011

Kuih siput gergasi?????

Hehehehehhe, bila mama rajin kecahkan dapur, si anak pun apa lagi turut samalah nak kecahkan tapi versi yang berbezalah.

Nak tahu apa yang Zarin baking bila mama sibuk siapkan tempahan cookies????


*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
V



Tadaaaaaaaaaaaaaa!

kihkihkihkih,agak-agak kuih apa yang Zarin buat dengan doh tu? Sardin roll kah?kuih siput gergasikah? ke kuih apa yang seiras-irasnya ya????Takkan cakoi pulakkan? hakhakhak



Memang lucu betul zarin nie, bila tanya dia menjawab

"Alen wat kuih sama mamakan? samakan?"

"Ye, ye, sama memang sama tapi berbeza."

Dia cukup berkenan dengan pan pizza tu, kin sebab berlubang-lubang kot. Seronok dia main. Tapi alhamdulilah, sepanjang membaking Zarin tidak pernah mengacau. Sebaliknya dia mencipta kuihnya tersendiri. Kreatif juga zarin ni. Berangan nak jadi chef macam mama jugaklah tu :p - lalalalallalalalala-

19 comments:

  1. hahaha zarin ade bakat tau. Kiut jugak hape walaupun tak tau iras kueh ape.

    kalau untuk versi zarin kire cantek dah tuh hiks

    ReplyDelete
  2. colorful..hmm nampak mcm kuih siput,pastu lg nampak mcm karipap pusing hihi..

    bagus biarkan anak2 berimaginasi mcm ni,elok utk perkembangan otak diorang kan.

    baru td anak izan gentel2 tanah liat,buat popia then g letak dlm peti ais yg konon2nya oven..adehh

    ReplyDelete
  3. Berangan nak jadi chef macam mama jugaklah tu :p - ayat tak menahan ni
    hhihi

    ReplyDelete
  4. org kata,mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi kan

    ReplyDelete
  5. best eB tgk... kalo kolo2 g2... musti sedap kan? :p

    ReplyDelete
  6. tempah tuk raya nanti,boleh zarin.nak satu balang ye.hehe

    ReplyDelete
  7. macam kuih siput, pandai zarin! dah menurun dah...hheheheh

    ReplyDelete
  8. MAPPIAU: hehehehe, itulah bersungguh dia menggentel, lucu pulak tgk

    ReplyDelete
  9. ~izan~: biarkan mereka berkreatifkan?

    hehehe, lucu xungguh siap letak dalam peti tu. eheheheheheehhe.

    dulu kita pun main tanah liat ni, buat karipap, itik. syok. kadang-kadang zarin punya ni pun mama syok juga main, eheheheh

    ReplyDelete
  10. .:mUnies:.: eheheheh, mama pun duk berangan jadi chef, sama zarin turut terjebak sama berangan :P

    ReplyDelete
  11. eB ezrin: colourful jadi sayang nak makan :P

    ReplyDelete
  12. risa: heheheheheheh, senanglah mama tua-tua seksok, order saja :)

    ReplyDelete
  13. ashra: buleh auntie, special delivery lagi :P

    ReplyDelete
  14. - dieyana -: jadi chef one lah anak teruna ni! :P

    ReplyDelete
  15. ♥Mrs.Eady♥: bab main periuk belangan no. !. pantang nampak telur, habislah di'goreng' nanti!

    ReplyDelete
  16. salam idazs..boleh tak nak tahu awak keja ape ek..saja curious..awak keja kan???? ;-)

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...