Thursday, July 28, 2011

Lucu

Budak-budak memang tidak banyak perbendaharaan kata yang boleh dikuasai. Kadang-kadang lucu juga apabila Zarin selalu keluarkan perkataan dan juga ayat yang membuatkan kami ketawa terbahak-bahak.

Antara ayatnya yang membuatkan saya tersenyum pagi tadi

"Mama Alen kentut banyak!"

Hahahahahaha, memang saya dengar dia kentut panjang dan kuat pulak tu. Tak tahulah apa istilah yang sebenarnya. Tapi 'kentut banyak' memang buat saya tergelak. Mungkin pada Zarin 'banyak' itu menggambarkan kejadian yang berlaku berulang-ulang kali.








Dan yang agak lucu juga setiap kali dia ingin membuang air besar. Pasti mencari port yang sesuai, iaitu grill, balkoni, celah pintu, dan celah sofa.

Dia akan cakap

Zarin: "Mama Alen nak beyak".
Mama: "siap nanti bagitau mama, kita basuh."
Zarin: "Mama diamlah Alen nak beyak ni", sambil kerutkan muka
Mama : "Pasaipe muka Zarin camtu?"
Zarin: "Beyak ni tak bagus!"

Berdasarkan ayat Zarin, kalau tak bagus tu jenis yang susah keluar, senang cerita ala sembelit, dan yang bagus pula jenis yang senang keluar, tak perlukan banyak tenaga. Kahkahkahkah! Macam-macam betulla budak kecik ni.

12 comments:

  1. kahakahak, lucu zarin, beyak tak bagus, pandai2!

    ReplyDelete
  2. hahahahahahah! tergelak baca, zarin...zarin

    tentang cari port tu, mmg sebijik dengan Kira...pas tu x leh kacau pulak tu, dia marah kihkihkih

    ReplyDelete
  3. hahahaha zarin....suker2 beyak tak bagus...=)

    ReplyDelete
  4. hahaha alen ~! heee tak malu....

    ReplyDelete
  5. lucu kan bila anak2 ni buat ayat

    ReplyDelete
  6. hahahahha..siyes tergelak.. comel lar gelagat bebudak nie.. tapi kire cerdik sebab kretip..:)

    ReplyDelete
  7. haha,kentut byk ye sayang.. pandai betol..mesti comel mulut kecik tu cakap2..dah la mcm2 perkataan baru kuar yer..takpe..tu tanda zarin bijak!~

    ReplyDelete
  8. kalau nk beyak bagus kene mamam pisang byk2..hehe

    ReplyDelete
  9. nak berak kena dptkan port yg best le br dpt ilham tak gitu zarin.. hehehe..

    ReplyDelete
  10. akekekekeke lucu dowh alen nih. hahahaha sabo jela tau pandai pulak tuh beyak tak bagus hahahahaha

    ReplyDelete
  11. hehehehehe ada beyak bagus dgn x bagus ye zarin. suruh diam pulak tu..bz sangat ye zarin.....lucu la zarin ni. :D

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...