Tuesday, August 2, 2011

Menu Ramadan 1

Alhamdulilah, 1 Ramadan telah berlalu. Untuk Ramadan kali ini, saya berazam untuk memasak sendiri lauk pauk. Cukuplah pengalaman membeli lauk pauk di bazar ramadan yang sungguh mendukacitakan tahun lepas.

Berikut ialah menu yang kami nikmati semasa bersahur :)
1. Nasi putih
2. Tumis sawi
3. Ikan goreng
4. Pekasam ikan lampan
5. Kurma



Dan untuk menu berbuka pula :)
1. Nasi putih
2. Kerabu Tomato Ikan bilis
3. Sambal udang
4. Telur dadar
5. Murtabak - beli
6. karipap - beli
7. Cakoi - beli
8. Kurma
9. Air Ribena dan Air masak





Alhamdulilah, walaupun lauk yang ringkas, tetapi kepuasan menikmati hidangan pasti dikecapi. Sesungguhnya air tangan isteri dan ibu tiada tandingan, cewahhhh! :P

20 comments:

  1. op coz...air tgn sndiri lg bagus kan :D
    sy pn smlm buke dgn lauk msk sndiri..

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah, masak sendiri lebih rasa kenikmatan berpuasa...heheh.

    alamak, bnyknya kuih buka posa? ehheheh....

    ReplyDelete
  3. byk jugak tu menu berbuka...puas...em takyah mmg g param tu.perabih duit je.dhla tahun ni harga sme naik cam apa...pening pale..

    ReplyDelete
  4. wah betulla kak..he..he.. sedap nyer udang sambal tu nak skit

    ReplyDelete
  5. air tangan sendiri memang tiada tandingan..tapi cheqna tetap nak air tangan ma cheqna =)

    ReplyDelete
  6. pergh! terbaik sumanye...

    erm pekasam tu cam ada sambal yer?

    ReplyDelete
  7. salam ramadan dan slmt bpuasa,ida sekeluarga.

    sdpnye masak.
    ye btul.tepat skali,biar kita penat masak,dr sakit ati mbeli.

    sy pu tak sukar beli lauk2 kt pasar ramadan.dorg niaga cm tak ikhlas.kalu nk buka makanan luar,buka luar trus.hehe.

    ReplyDelete
  8. meriah nya lauk pauk..
    p/s: makan bertiga je hihi

    ReplyDelete
  9. ppeerrgghh..ikan pekasam yg tak bleh tahan tuh!!

    ReplyDelete
  10. sambal udang tu nampak menyelerakan la...selamat berpuasa...;-)

    ReplyDelete
  11. Krsty Pinky: itula, walaupun ringkas, nikmat makn tu yang tak terhingga :)

    ReplyDelete
  12. - dieyana -: itulah, msk lagi sedap :P

    nampak byk tp sebiji dan 2 biji je belinya :)

    ReplyDelete
  13. ratusiput: a'ah, membazir, sudahnya buang. nampak banyak sebab kuih tu bili sebiji sebiji je. kihkihkih

    ReplyDelete
  14. Murni Delights: vill, tuka ngan sup tulang nak? heheh

    ReplyDelete
  15. cheqna: itu sudah semestinya. tp berada diperantauan ni kena la buat sendri. sob-sob

    ReplyDelete
  16. gee ryder: setuju!

    xde sambal, pekasam tu kan ada yg salut2 tu, tak buang terus goreng

    ReplyDelete
  17. ashra: selamat berpuasa juga utk ash dan famili.

    ya, kadang2 rasa nak emnagis bila kecewa dgn apa yg dibeli. penyudahnya masak sendiri walaupun setakat telur mata tuang kicap!

    ReplyDelete
  18. .:mUnies:.: itulah, semua nak msk, gitulah jadinya.

    tahun ni berempat, adik ipa ada dirumah, tu yg masak lebih sikit tu :)

    ReplyDelete
  19. :: Mrs.Eady ::lauk yg wajib ada sepanjang puasa, pembuka selra ni ;)

    ReplyDelete
  20. RaNiA: nyum-nyum, saya mmg suka udang. kihkihkih.

    selamat berpuasa utk rania juga :)

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...