Wednesday, August 3, 2011

Menu Ramadan 2

Walaupun baru 2 hari menjalani ibadah puasa, tapi fikiran dah buntu untuk menyediakan hidangan.

Menu bersahur kami pada hari kedua ramadan ialah :)



1. Nasi putih
2. Sambal udang, lebih lauk masa berbuka
3. Ikan masin
4. Kurma
5. Air masak







Manakala untuk berbuka pula :)
1. Nasi putih
2. Ayam mamak
3. Cencaru goreng
4. Sayur campur
5. Popia basah - beli
6. Kurma
7. Air laici
8. Soya cincau









Hehehehehehe, sedap sangat ayam mamak tu. Makan nasi sampai bertambah. oh ya, untuk pengetahuan, ramadan kali ini kami bukan bertiga, tapi berempat. Eh bukan saya pregnant ya, tetapi adik ipar saya sekali.








Setiap kali masak sayur campur, pasti akan saya lebihkan carrot dan brokoli, sebabnya Zarin Shah tersangat sukakan dua jenis sayur ini. :)


SELAMAT BERPUASA

14 comments:

  1. sedapnyer..ari nie tak dpat update kamera tinggal kat umah hik..hik.. kak menu ape ari nie?

    ReplyDelete
  2. beshnya kak....baru kul 240 kak oi..

    ReplyDelete
  3. idazs..daku nak resepi ayam mamak..ayam mamak..ayam mamak (dah meracau ni..)wakakaka..

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. gulp! uiii memang gojes la nengok gamba makanan tuh hahahahaha

    eh lupe lak selamat berpuase juga yea hihihi

    ReplyDelete
  6. dwaty, hahah, saja nak kasi teliur :p

    ratusiput & :: Mrs.Eady :: nyum-nyum

    ReplyDelete
  7. Murni Delights: itulah, kak ida semlam x sempat nak ngadap latop, ngantuk sgt.

    mmm, arini nak msk udang masak lemak+kacang panjang dan ikan goreng je kot

    ReplyDelete
  8. cheqna: saja nak kasi cheqna teliuq! :P

    ReplyDelete
  9. sasha @ mumyalya: sya, ai dah letak resepi, klik je kat ayam mamak tu

    meracau??? isk bahaya ni, nasib dah abis pantang :P

    ReplyDelete
  10. MAPPIAU: saja nak buat org teliuq1 jahatkan? hahahah

    tq dan sel;amat berpuasa juga :)

    ReplyDelete
  11. samalah, likha punye feveret brocoli, carrot ngn cauliflower hehe..

    sdapnya kak ida. kurus pose ni ! hehehe

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...