Friday, August 5, 2011

Menu Ramadan 4

Baru empat hari berpuasa sudah tidak tahu mahu masak apa. Aduhai....

Untuk sahur, kami hanya menikmati hidangan yang ringkas iaitu

1. Waffle roti tuna bertelur (Yang ini seakan menjadi juadah wajib untuk cik suami ketika bersahur)
2. Milo+Oat
3. Air suam
4. Kurma

Alhamdulilah, walaupun hidangan ringkas terasa sangat bertenaga!

Untuk berbuka pula, hari ini saya tidak mengambil masa yang lama untuk memasak. Ringkas sahaja hidangan kami iaitu

1. Roti pita ayam
2. Vercimili olio
4. Air soya
5. Teh o suam
6. Air suam
7. kurma







Roti pita ayam ini hasil dari air tangan papa dan Zarin, tersangat yummy dan sungguh berkhasiat. Tq sayangku







Dan ini pula sudah semestinya air tangan mama. Namun begitu, terasa tak puas makan apabila perut nasi macam saya dihidangkan dengan spagethi macam ni ketika berbuka. Saya kalau berbuka wajib makan nasi. Lepas ni kalau nak masak mee ke, spagethi ke, nasi mesti juga saya masak.

6 comments:

  1. sedpnya verci olio tu....mi dia nampak lebih cntik berbanding spageti ek, rasa sama ke dgn spageti?

    ReplyDelete
  2. sedapnya olio tu...

    samalah kita,kalu puasa ni,mesti nak buka nasi.kalu mee ke hape ke,make sure lak sahurnya nasi.

    ReplyDelete
  3. tekak kita sama,nk cari nasi jugak walaupun buka mee atau laksa atau macaroni bagai hehe..

    semua sedap2 ni ida...meleleh air liur tgk huhu

    ReplyDelete
  4. emmm yummy..sedapnya vercimili olio tu..byknya isi ketam..
    salam ramadan

    ReplyDelete
  5. yummmy yummy!!sedap nyer spagetti tuh....:)

    ReplyDelete
  6. resepi vercimili olio ada ke kat dlm DDK kak ida ?

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...