Wednesday, August 17, 2011

Semua dah longgar

Kalau dah perempuan pasti sinonim dengan barang kemaskan? Saya bukanlah peminat barang kemas, adalah serba satu atau serba dua tetapi yang kecil-kecil saja sebagai pemanis seperti kata ibu saya. Akhir-akhir ini saya sedikit runsing apabila memikirkan kesemua cincin saya longgar.

Longgar? jangan gelak ya :P

Nak kata kurus tak juga, mengembang je ni, cuma jari saya sedikit mengecut. Eh ada ke jari mengecut? Jari semakin meruncing kot ayat yang betul. hahahahahaha..

Cincin tunang atau kawin kawan-kawan boleh pakai lagi tak sekarang?




Memang susah hati apabila cincin asyik tercabut je. Pernah terjatuh dalam kereta, tapi tak perasan, nasib baik masa cuci kereta, pekerja disitu terjumpa dan kembalikan. Oh tak sangka ada lagi orang yang berhati mulia kan?

Jatuh dalam kereta ok lagi, kalau jatuh dalam lubang jamban? Menangis tak berlagulah jawabnya. Sob-sob.




Mula-mula terasa seperti nak pergi kecilkan,tapi rasa sayang. Nanti kalau saya gemuk, tak pasal-pasal pulak kena besarkan. Takkan nak pakai kat jari tengah pulakkan? Rasa pelik pula, sebab biasa hanya pakai di jari manis.

Sebagai alternatif, terpaksa la pakai 2 cincin satu jari, yang longgar duk belakang yang ketat duk depan. hikhikhihkihikhik. Sekurang-kurangnya manis juga jari, tak adalah kosong je walaupun kadang-kadang terasa seperti tok bomoh, hak hak hak!

Emmm, dekat-dekat raya ni best juga kalau dapat cincin baru yang ngam-ngam dengan jarikan? bling-bling di hari raya- lalalalalalalalala

13 comments:

  1. beb..kat habib ade benda boleh pasang kat cincin if jari kiter dh kurus tanpa kiter nak kecikkn cincin..rase nyer RM5 ke RM8 mcm tu la benda tu..

    ReplyDelete
  2. hahahaha...
    ayat yang last tu memang tak leh blah...hahahaha
    moga tercapai la ye =)

    ReplyDelete
  3. huhuhu, jgn jadi cam k.diana, cincin longgar, terus masuk dlm lubang jamban...cincin kawin tu!nangis air amta darah pun tiada guna, dpt ganti pun, takkan sama! :-((

    ReplyDelete
  4. slm perkenalan...sye follow blog akk yg dari dapur kecah tue...thks sbb kongsi resepi, dh bjaya bt cheesecake utk pertama kalinye.. :)

    ReplyDelete
  5. idazs..ada oprang kata,emas ni boleh mengembang,terutama kalau kita rajin memasak..logik ka?:p
    btw..cincin2 ku pon longgar2 gak..masa preggy hari tu je mengetat sekejap..muahaha

    ReplyDelete
  6. hehe,belah bwh tu mcm ada pesanan penaja plak hihi..

    kalau kecikkan,tak kena tambah duit,nnt nk besarkan kena tmbh plak hehe..

    ReplyDelete
  7. kalau dah longgar mmg dah kurus la tu...
    sbb i selalu camtu, kalo ketat maknanye tengah gemuk hahah

    ReplyDelete
  8. wah ayat akhir tu syiok..he..he bliggg...bligg nnti sakit mata plak kak ida..

    ReplyDelete
  9. hehehe.ayat last tu ayat pancing tu.keke

    nak jugak lah.hehehe

    ReplyDelete
  10. cincin tunang/kawin dah tak muat lagi, pasal akak makin bulat

    ReplyDelete
  11. dah lama tak pakai cincin kawin or tunang skalipun..hoho...

    ReplyDelete
  12. hahaha...ye la ida...dah macam bomoh lak kalau pakai cincin banyak jari. cukup la hanya menghias jari manis je kan. manis gitu :D

    syok la dah longgar2...hehehe..ringan je badan. k.ida turun 4kg je...huhuhu

    ReplyDelete
  13. salam semua.maaf jika sy ign.bertanya. jika cincin.silver bolehkah ia di ketatkn?

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...