Thursday, September 8, 2011

1984 - Budak hitam

Jika diimbau kembali ketika gambar ini diambil, umur saya adalah hampir sebaya dengan umur zarin sekarang. Sesungguhnya saya teramat rindukan zaman kanak-kanak saya dahulu.








Tatkala suami saya melihat gambar ini, katanya muka saya langsung tak berubah, sama sahaja. Cuma warna kulit dan hidung saja yang berubah.

Yelah, semasa kecil memang saya antara orang yang paling gelap dalam keluarga, hidung pun paling kemek. Tapi semakin meningkat dewasa, kulit pun makin cerah dan hidungpun makin naik.

Kalau saya balik kampung (Terengganu) pasti saudara mara akan bertanya

"Ini Adik Ida yang hitam masa kecik dulu tu ke?"

Ha, memang itulah trademark saya dulu, budak hitam.

Kadang-kadang famili saya melawak bila orang asyik bertanya kenapa saya sorang yang gelap, sedangkan kakak dan abang saya putih melepak.

"Anak yang ni lahir bulan gelap, tu yang tak berapa nak cerah tu."

Tak kisahla, camne pun, yang penting saudara mara yang dekat atau jauh masih ingatkan sayakan?

9 comments:

  1. hitam2 pun manis kan...ada gak gmbr lama...ila semua gambr lama dah hilang

    ReplyDelete
  2. hahaha
    sama ngan cheqna
    kalau tgk gambo dulu2
    mesti orang tak percaya cheqna secantik ini sekarang
    wahhh statement..cheqna cantik ke???
    hehehehe

    ReplyDelete
  3. hitam manis, ida tapi sekarang dah jd mama zarin yg cun :-)

    terbalik pulak kite..vna masa kecik² dulu putih sgt, sedara mara semua panggil 'christmas girl' sebab lahir pada hari christmas hehehee

    ReplyDelete
  4. suker tgk gambar2 lama

    pastu senyum sendiri

    ReplyDelete
  5. tak kisahlah....yang penting sihat...bila dah besar dah cantikkan...

    ReplyDelete
  6. ila: gambar lama mmg byk..tp dlm simpanan pakcik, puas mujuk baru dapat 2-3 keping...

    cheqna: cantik menarik tertarik kau mmg dabomb! :)

    Vna: hahahahahahaha. lucu pulak jd christmas girl. tp itulah, peralihan waktukan? tua seksok tataula camne rupanya

    NM02: itula. pelbagai cerita disebalik gamba

    Zaidah: setuju sgt, yg penting sihat!

    ReplyDelete
  7. aik tak nampak gelap pun ida skg. putih jer :)

    i pun dulu masa kecik bekarat gak heheh

    ReplyDelete
  8. la betui ke idazs paling itam dan idung kemek dlm famili, mcm tak percaya, skang dh putih n idung mancung. dulu main panas, itu sbb itam kot...heheh...dh besar, duduk dlm ekon kan...heheh

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...