Wednesday, May 9, 2012

Gelato ice-cream

Siapa suka ice cream???? Nyum-nyum...Saya suka sangat makan ice cream, tapi semenjak ada Zarin ni kesukaan itu terpaksa dikurangkan. Kalau nak makan ice cream pun kena ikut tahap kesihatan Zarin. bukan apa, Zarin cepat selsema kalau makan benda sejuk-sejuk ni.

Emmmm, yang menjadi kesukaan kami sekarang ialah Gelato ice cream. Masyaallah sedap ok, murah pulak tu. Gelato ice cream ini kiranya pakej bersama Garret Popcorn. Beli popcorn beli gelato, beli gelato beli popcorn. Kedai pun memang seangkatannya, Garret, Candylicious, Gelato. Flavor kegemaran saya ialah, cheesecake dan tiramisu. Manakala Zarin pula Mint dan Bubble gum. Sesetengah flavor tu ada nama saintifiknya tersendiri. Terdapat pelbagai flavor yang boleh dipilih mengikut selera tekak masing-masing. Sebelum beli boleh rasa dulu, kalau tak suka boleh pilih yang lain, tapi jangan pulak duk rasa semua flavor pastu blah camtu je, tak fasal-fasal kena pelangkong nanti. ekekekekekeekekkeekeke...



Satu scoop, RM9 boleh campur dua flavor. Yang seperti gambar di atas ialah kombinasi cheesecake untuk mama dan Bubble gum untuk Zarin. Papa pula jadi tukang bayar, ^_^. Saya suka aiskrim gelato ni sebab tak muak dan tak manis sangat. Satu scoop sudah cukup untuk dikongsi bertiga. Bekasnya kecil sahaja, tapi timbunan aiskrim yang di scoop tu membukit.


Jadi kepada peminat ice cream, bolehlah singgah ke sini. Yang saya tahu Gelato ice cream ini ada di KLCC dan One Utama. tempat lain tak pasti. ok, selamat mencuba.

psst: makan ice cream tak gemuk ok! :P

5 comments:

  1. suka ice cream bila ada orang belanja..hahah.... (kalau tk de org belanja, makan ais krim malaysia perisa milo/nenas/asam boi/nenas)... (eh tetiba rindu aiskrim m'sia....)

    ReplyDelete
  2. eskrem vanilla tetap menjadi pujaan hatiku =)

    ReplyDelete
  3. sama kita sama !! give me 10 hehehe..

    kita selalu mkn kt midvalley kak ida.. eh.. tk prasan lah gelato kt candyliocious.... kerowww btul mata...ni..

    ReplyDelete
  4. Satu scoop 9 ringgit. Mahallah... macam tutti fruitti. Kalau anak-anak kakak suka tapi kakak bukan tak suka tapi kena kurangka...

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...