Friday, August 3, 2012

Berbuka sendirian

Oh, sunyinya hari ini bila terpaksa berbuka puasa sendirian. (sebenarnya bukan sendirian, zarin ada temankan. Tapi Zarin tak posa!) hehehehehehe. Mr. papa ada majlis berbuka puasa di ofisnya, manakala adik ipar pun berbuka di luar juga. Tinggalah saya menjadi penunggu meja makan. ^_^

Bila berbuka sendirian, saya hanya nak masak yang simple sahaja iaitu laksa terengganu (yang gambar di bawah ni laksa kelantan). Tapi lebih kurang kot sebab kuah putihkan?

Add caption


Oh dah terabyang-bayang dah kesedapannya. Cuma nak dapatkan laksa gandum asli terengganu memang tak dapatla. Alternatifnya saya gantikan dengan spagheti. hehehehehehe..

Lagipun esok Mr. papa request untuk makan pulut lepa, jadi bolehlah saya gunakan kuah laksa tadi dengan sedikit ubah suai untuk jadikan inti ikan pulut lepa. eheheheheheehhehehe...oh ya, esok juga saya nak masak bubur lambuk terengganu, harap-harap adalah pucuk midin. Teringin ni!

Oklah, selamat berhujung minggu. Sure ramai yang pergi shopping rayakan? Saya duduk rumah saja, sebab Mr. papa kerja. sob-sob.

6 comments:

  1. PUCUK MIDIN BANYAK KAT SARAWAK KAN?I HARI2 BUKA SENSORANG..

    ReplyDelete
  2. la, apsal tk ikut? tak pe lah, laksa dan zarin teman...^_^

    syyyy...usband kerja, duk diam2 rumah, kemas2 rumah dgn feel raya (buka lagu raya sekali..ahhah), masak sedap2 tau! ;-)

    ReplyDelete
  3. yup betul dah kena start kemas umah ckit ni

    ReplyDelete
  4. Gambar tu..sawanila.com punya...please credit to them ya

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...