Friday, November 23, 2012

Busuk wangi sedap!

Baru-baru ini Mr. Papa ada treasure hunt/team building ke Lumut, jadi mama dan zarin ditinggalkan :(. Kalau Mr. papa tak ada saya cukup risau, nanti Zarin mesti batuk, badan dedar ala-ala nak demam. Memang begitulah selalunya. Kadang-kadang saya hangin juga bila orang selalu kata saya "terlalu manjakan anak, Zarin anak manja, anak sorang bolehlah nak kepung, nanti dua, tiga taulah macam mana, dan sebagainya lagi!" ok full stop! Malas nak fikir pasal benda-benda tu semua, dah namanya anak kalau kami tak manjakan dia dengan kasih sayang siapa lagi? 

Zarin pula sekejap-sekejap tanya papa. Dahlah line kat sana tenggelam timbul. Jadi sukar sedikit untuk kami berhubung. Mr. Papa pergi pun tak lama 2 hari 1 malam je. Kadang-kadang dia bertanya 

"Banyak sangat ke work papa tu mama? dah malam dah tak balik-balik lagi ni!"

Saya senyum sahaja, kalau dia macam perangai-perangai saya suruh dia call sendiri papanya. 

Hari ahad tu, Mr. papa call tanya kot-kot nak beli ikan bilis, kat sana banyak katanya. Saya pun ok sahaja memandangkan stok ikan bilis memang dah habis kat rumah. Rupanya bukan sahaja ikan bilis yang di beli tetapi siap dengan ikan masin, makanan laut lain seperti sotong kering, sate, dan macam-macamlah. Memang baunya agak kureng sikit tapi sedap!

ikan masin, ikan bilis, busuk tapi sedap!
yang ni jajan, masih berbaki di rumah tu.
 Malam itu juga Mr. Papa whatapps, kata dia ada hadiah untuk mama! Hadiiiahhhhhh??? pelik juga pergi treasure hunt/team building siap boleh beli hadiah???? Ermmmmm... Dia pun whatapps gambar ini.

kotak merah menyala you! aummmmm!!!!!

Oh! rupanya dia menang lucky draw. Dapat barangan body shop. So kira hadiah untuk mamalah. eheheheheheehehehehe. Benda free siapa tak sukakan?

perfume, body wash, pukat ke apa istilah dia???/

Dalam kotak tu ada perfume, body wash dan pukat (eh ni bukan pukat untuk menjala ya) hahahahahaha. Wangi juga bau perfume ini. Body wash mungkin saya boleh guna dalam pantang. Kasi wangi-wangi sikitkan? ehem-ehem..

Dah lama saya tak beli barangan body shop. Last seingat saya masa sekolah/universiti. Tu pun saya suka beli dewberry yang jenis calit tu. Bukan spray. Agak-agak ada lagi tak bau buah-buah sweet tu kan?? apepun benda free, terima jelah. Bolehlah tukar-tukar ke ofis dengan perfume yang sedia ada ni.

4 comments:

  1. Wahh bestnya dapat hadiah Body Shop..hehe..saya suka beli lip balm kat BS sbb best n tahan lama..Ikan kering n masin yang menyelerakan!!hihihi..

    Zarin dgn papanya mesti close sangat kan..tu yg tak bleh berjauhan..

    ReplyDelete
  2. Dreams unlimited tu kegemaran beta....jeles laaaa....

    ReplyDelete
  3. used to love da BodyShop range. tapi skg, brand tepi jalan pun I sapu. no prob. hehehe

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...