Monday, May 20, 2013

Suplemen susu ibu

Sangat tertarik dengan status seorang sahabat saya diFB. Jadi saya sharekan di sini 


"IKLAN TENTANG SUPLEMEN SUSU IBU:

" Mahu susu badan melimpah?"
" Stok susu penuh deep freezer?"
" Susu ibu jadi berkhasiat?"

Rasa mahu pengsan dengan iklan sebegini. Bukan pengsan dengan produk, tapi dengan ayat pemasarannya. Kadangkala produknya bagus, tapi ayat untuk memasarkannya....hmmmm....

Ibu-ibu, kita tidak perlukan susu yang melimpah, atau ber peti-peti. Apa yang kita perlukan adalah susu ibu adalah cukup untuk anak kita, bukan anak orang lain.

Susu ibu memang semulajadi berkhasiat, ibu-ibu di Somalia yang tak cukup makan minum pun masih mampu menyalurkan susu ibu berkhasiat untuk anak mereka.

Ini bukan status anti supplemen, saya juga pernah ambil supplemen semasa menyusukan anak, tetapi tujuannya supaya badan lebih bertenaga, supplemen bukan magik / automatik boleh tambah susu tanpa disiplin asas penyusuan.

Penyusuan susu ibu insyaallah akan berjaya dengan ILMU, bukan dengan supplemen magik. "



Saya sangat-sangat bersetuju! Selamat menyusukan bayi anda!

14 comments:

  1. mimie tak pernah amik supplement
    tapi alhamdulillah susu banyak sampai bengkak susu masa 1st baby dulu.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulilah mimie, mmg murah rezeki awak tu.. saya dulu ambil supplement juga

      Delete
  2. erks..ku ingt ku je rasa mcm tu sorg-sorg!ayat dia aduhhhh....tak bleh bla!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la beb...mmg boombastic sungguh..bukan apa, bahaya kalau ramai yang terpengaruh

      Delete
  3. Betul tuu!!setuju..aida pn xpnh amik supplemen pape tp risau jgk bile ramadhan mnjelang nnti...huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aida, insyaallah..selalu pikir positif..insyaallah susu cukup untuk Medina.. Saya cuma makan vit C, kalsium dan EPO ja (untuk tenaga+kulit)

      Delete
  4. memang sekarang ni berlumba2 orang post iklan begini...ada gak membe yg jual supplement tambah susu ni, tapi mujur la ayat tak begini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayu, bukan apa..risau takut terpengaruh...Nak jual ok..tapi ayat kena jaga..huhuhuhuhu

      Delete
  5. yup, kak pun setuju, mkn suplemen berbotol2 pun, kalau tak pam, tk nyusu, tk de guna juga..hik3...betul tu, yg penting, cukup utk ank2...;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, kak diey..sbb tu kena ada ILMU tu..mcm kwan saya cakap tu la...

      Delete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...