Monday, June 17, 2013

Semut oh semut!

Sampai sahaja di rumah, terus terpandang kelibat beberapa ekor semut yang sedang merayap! serius rimas, lantas terus berkata

Mama: Abang, lain kali kalau makan gula (gula-gula) jangan buang merata-merata, jangan sepah-sepah. tengok, kan dah semut ni.

Zarin : Semut tu lapar, sebab tu dia datang kat rumah kita. Rumah kita kan ada makanan. Bukan abang yang buat.

Mama: Abang suka makan manis-manis sangat sebab tu la dia datang.

Zarin: Mama, kita kene beli makanan kat dia, dia lapar tu. 

Masa ni dah gelak dah dengan Mr. Papa


pic. from: speedysigns.com

Mr. Papa : Abang, kita nak beli makanan apa kat semut ni?

Abang: kita beli makanan yang kecik-kecik kat dia, nanti baru dia boleh makan.

Hahahahahahahaha. Aduhai, sakit perut kami gelak. Sejak bila semut jadi binatang peliharaan pulak ni?

Abang Zarin oh Abang Zarin, mau pitam mama kalau bela semut!

Pesan Mama: Bela semut tak boleh! Tapi kalau rajin dan hubungan yang akrab macam semut tak pa!

5 comments:

  1. hai.. salam kenal,
    follower no.470
    done follow sini,
    jom follow teman yea yunk..=)

    http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

    ReplyDelete
  2. senang wehhh bela semut ni!hahahaa...

    ReplyDelete
  3. hehehe..chumel je dengar si kecil berceloteh..

    ReplyDelete
  4. hahahaha
    sabo jela abang zarin ni

    ReplyDelete
  5. Hihihi...pandai betul abang... :D
    Umah saya pun byk semut, sampai air masak pun ada semut..tension betol...

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...