Wednesday, June 12, 2013

senangnya nak dapat baby

Perbualan dalam kereta antara ibu dan anak 

Zarin: Mama, mama makanlah banyak-banyak biar mama jadi gemuk!

Mama: kenapa nak suruh mama jadi gemuk? Abang tak suka ke mama kurus?

Zarin: Bukan, kalau mama makan banyak-banyak, nanti perut mama gemuk, dalam tu ada baby. 

Mama: Kan kita dah ada baby Sofea.

Zarin: abang suka baby banyak-banyak. nanti bila mama makan banyak, perut mama besar, kita dapat baby lagi. mama kena pergi klinik, pastu kita balik kampung mama tak payah pergi work! 

Mama: Oooo, kalau mama makan banyak, mama gemuk kita dapat babylah?

Zarin: haaaa, macam tu lah. Abang suka baby kita ada dua. Nanti boleh baby tidur atas tangan abang dua-dua. Sekarang Sofea tidur atas tangan abang satu je.

Mama: Nanti mama fikir naaa.

Abang Zarin: abang nak baby banyak tau mama

Mr. papa: (sengeh je dengar perbualan mama dan Zarin)


Zarin kan abang, mesti pandai jaga adik (Zarin Sofea)

hehehehehehehe... Mudahnya pemikiran anak-anak tentang nak dapat baby ni. Makan banyak, perut besar terus dalam tu ada baby. Tak semudah yang disangka nak oii. Tet!

10 comments:

  1. Hihi... dia ingat baby tu ada sebab mama kuat makan. Aduhai anak...
    Tapi nampak dia ni penyayanglah Ida.

    ReplyDelete
  2. Abang yang penyayang.. lagi2 suka baby pulak tu. Bagus la Abg Zarin ni. Comel je gambo peluk Sofea tu..

    ReplyDelete
  3. hahaha..mama kene bagi adik lagi la nampak nyer ni :D

    ReplyDelete
  4. hikhikhik..syomell je lah Zarin ni..dia still excited mode dapat adik kan..so Mama, kena standby lah nak kena bagi Zarin n Sofea adik lagi..hihihi

    ReplyDelete
  5. hahah kid say the darndest things..bagosnye kalo senang mcm tu..btw i folo u

    ReplyDelete
  6. hehehe...abang nak baby banyak yer...nanti zarin belikan makanan banyak2 untuk mama makan..nanti cepat dapat baby..ngeeeeee

    ReplyDelete
  7. hihihi...so sweet... sayang dia ngan adik ya..

    ReplyDelete
  8. Hehe....zarin oh zarin!! Pandainya dia

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...