Friday, August 30, 2013

penangan manik crumble

Seperti raya tahun tahun lepas,  saya dan Mr. papa lebih suka pakai baju kain plain.  Jadi untuk menampakkan baju raya saya lebih berseri kenalah jahit manik dan hias dengan batu bata. 

Pada mulanya ingat nak letak lace,  macam trend sekarang tu.  Tapi Mr. papa tak berkenan sangat.  Sudahnya terpaksalah saya belajar jahit manik sendiri.  Gigih tengok YouTube cara cara jahit manik.  Saya berkenan yang jenis manik crumble,  jadi try la jahitnya . 

Betul kata kakak saya,  jahit manik perlukan kesabaran yang tinggi.  Silap hari bulan boleh migrain ok.  Sepanjang masa mengadap manik memang merah biji mataku.  huhuhuhuhu..

Macam-macam jenis manik ada


Asas jahitan crumble

Inilah hasilnya. Sangat berpuas hati

Alhamdulilah, akhirnya siap juga jahit manik crumble. Hahahahahaha.. Crumble la sangat. Belasah ajelah. Janji siap. Gigih jahit tau. Malam raya pun sibuk duk ngadap benda alah ni lagi. Aduiiiiii.. Tapi bila Mr. Papa kata cantik, tersengeh la jugak. ^_^

Pesan  Mama: nak cantik kena berkorbanlah :P

4 comments:

  1. Wahh bestnyaa..berjaya jugak ye..aida pon ade gak try hari tu nak jahit manik crumble version ni..tapi kemalasan melanda,memang tak jadilah...hihih..tapi Ida punya ni memang cantik and kemas..congratss..

    ReplyDelete
  2. rajin ida..leh amik tempahan ni..hehe
    saya ni tak cukup sabar nak jahit manik..hehe..tapi suka baju kurung tudung manik2..

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...