Thursday, August 29, 2013

pening dan pusing

Selepas lama bercuti hari raya,  naik saja kerja saya mengalami pening kepala dan pusing.  Sungguh saya rasa tidak selesa. Rasa badan letih dan nak tidur saja.  Nak kata banyak makan lemang masa raya tak juga. Yela musim raya kan. Makan macam - macam. Cuma badan rasa tidak sedap.  Tak tahu nak gambarkan macam mana.
 
Bila badan dah rasa lemah,  kepala pun pening,  tiba tiba tangan pulak rasa kebas kebas.  Mula lah saya risau.  Kot kot ada darah tinggi ke kencing manis ke. Jadi saya pun teruslah pergi berjumpa doktor.  Nak tahu juga apa masalah saya sebenarnya.
 
Bila doktor check semuanya ok. Cuma tekanan darah rendah sikit.  Bila sembang sembang dengan doktor,  tak disangka doktor meminta saya buat pregnancy test... mih mih mih... Saya pun ikut sajalah.  Risau juga kan. Walaupun yakin tak pregnant. Tambahan pula sejak bersalin kan sofea saya belum lagi datang bulan.. ehem.. ehem.. kang tak pasal pasal pulak dapat baby baru... ahahahahaha
 
 
dan hasilnya adalah..........  jeng jeng jeng
 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

V

NEGATIVE
 
 
hihihihihihii... suspen ja kan
 
 

Giler bapak besar multivatimin ni. nak tercekik telan. hohohohohohohhooh
 
 
So doktor pun tatau apa masalah saya.  Mungkin letih,  kurang zat dan saya sebenarnya perlukan rehat yang mencukupi.  Doktor bekalkan saya multivitamin,  ubat pening dan juga vitamin untuk saraf.   Alhamdulillah,  setelah beberapa kali makan pening dan pusing kepala saya dah hilang.
 
Tapi risau juga sekarang ramai yang cakap saya macam kurus sangat. namapak letih, tak bermaya dan sebagainya. mmmmmmm.. Serius tak tau nak jawab. nak kata tak berselera makan, tak juga. Rasanya saya paling jaguh bab makan ni. hihihihhihihihi..
 
Pesan mama : Utamakan kesihatan anda !
 
 

4 comments:

  1. penat sangat agaknya tu, u need a holiday tu :D

    ReplyDelete
  2. Ingat ade berita gembira tadi.... hehehe... ape pun rehat cukup2 tau....

    ReplyDelete
  3. rehat2 juga k.
    jom bercuti....

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...