Tuesday, September 17, 2013

Ai is ketumbit

Rasanya dah lama tak kena ketumbit ni.  Kalau orang terengganu sebut (timbey) . Dan kalau kena ketumbit ni agak sinonim dengan mengintai orang berak!  oh tak kuasa Ai nak ngintai orang berak ok!  yarkkkksss! 

Semalam memang dah bengkak sikit,  bangun pagi ni makin bengkak.  Datang kerja tadi dah mula rasa tak selesa,  gatal dan denyut sikit.  So saya pun pergilah jumpa doktor. 

Kata doktor dalam 3-4 hari akan baik. Sekarang dah ada nanah dalam kelopak mata. Kena letak ubat ikut jam dan tuam dengan air suam untuk elakkan bengkak. Ada juga yang suruh saya letak bawang putih. phewwww! Seram ah. Mata wei mata! 


Semoga ketumbit Ai cepat sembuh1

Nasib baiklah mata Ai is SEPET . So tak adalah nampak ketara sangat bengkaknya.  Jalan pun tunduk tunduk ja... Ai kan pemalu... hikhik hikhik...Esok kalau bengkak juga Ai nak pakai spek hitamlah. ala-ala pop yeh yeh gitu! 

Pesan Mama : Mata oh mata kenapa engkau ketumbit! Nampak gayanya mata Ai perlukan banyak rehat. Jom tidoq! eh  ^_^

9 comments:

  1. x perasan pun semalam mata ida bengkak ke ape..

    get well soon ye

    ReplyDelete
  2. Smlm nampak merah je, ingat sebab kene aircond kereta..

    ReplyDelete
  3. Laaa...tak perasan pun smlm ida...moga cepat sembuh ok

    ReplyDelete
  4. moga cepat sembuh ida...
    hehe...ngintai sapa ni sampai ketumbit =p

    ReplyDelete
  5. eB pn br baek. lm dh baek. hu3
    ps: u sht dear? (",)

    ReplyDelete
  6. Hai dear..bestlah blog awk..penuh warna warni kehidupan,penuh dengan resipi masakan..suke2..jemputla ke blog saya dan kita bertukar-tukar link pulak..:)

    http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. hihihi..semoga cepat sembuh Ida..Mesti rasa tak selesa sangat kan...huhuh

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...