Friday, December 6, 2013

Ben's General Food Store Bangsar Village

Semalam ada urusan di bangsar, kebetulannya ada pulak warehouse sale Himalaya  kat  LRT Bangsar sampai Jumaat. Murah-murah juga, tapi untuk saya rasanya banyak benda yang sale tu dah ada. Jadi saya hanya beli face wash (RM20), ubat batuk (RM8)  dan juga Ayur Slim. eh Ayur Slim hanya RM50 je tau! Untuk sebulan. Murah yang amat! 

Pada kawan-kawan yang pesan shampoo baby tu, tak ada pulak. Insyaallah saya akan cuba ke kiosk himalaya jika berkelapangan. Semalam pun nak singgah Mid Valley, tapi jalan jam terus tak jadi. Sorry ya kawan-kawan.



Bila dah keluar tu, teruslah saya lunch date dengan Mr. Papa. Macam-macam kedai duk fikir nak makan apa, akhirnya kami ke Ben's General Food Store Bangsar Village. Mulanya nak makan fish n co kat pavillion, tapi tersalah jalan. sob-sob. lain kali pulaklah fish n co tu. 

Dan inilah yang kami order. 


Serius ini antara side dish yang wajib saya order jika ke sini. Sedap yang amat ok! Roast potato and string beans. Setiap kali pergi memang saya pasti akan tanya Mr. papa, "macam mana dia buat ek? sedaplah."  Lepastu mulalah terfikir, kalau ada resepi boleh buat sendiri. Macam mudah je, macam senang, tapi macam tatau je" hahahahahahahahaha


Side dish tu pakej dengan beef lagsana ni. Memang sedap sangat. Rasa daging dan cheese membuak-buak dalam mulut. Rasanya kepingan lasagna tu sikit ja. Boleh dikatakan tak terasa langsung. Yang rasa hanya daging dan cheese, oh terbayang dah kesedapannya. Paling penting tak pedas dan sangat sesuai untuk budak-budak seperti Zarin. 


Ini pula Salami Pizza. Simple tapi sedap sangat. Haaaaa sudah semua sedap. Sebelum ni, selera saya mengatakan domino's pizza antara yang tersedap, tapi salami pizza ni lagi sedap ok! hikhikhikhik. Portion dia pun besar, boleh makan 3-4 orang, kalau berperut keciklah. Kalau perut stokin macam kami ni, makan berdua pun licin. hakhakhakhak! 


Mr. papa penggemar tegar kopi. So dia order ni, saya tatau nama apa. Saya hanya minum air masak yang disediakan secara percuma. Bila dah nak habis makan, tetiba terpandang red velvet yang diorder oleh orang meja sebelah. Waaaahhhhh, terus terliur dan nak! nak! Tapi sebab perut memang dah tak boleh masuk makanan dah. Jadi kena tunggu lain kali lah. Insyaallah.  

Mr. papa kata "nanti kalu makan, mulalah cakap, saya buat lagi sedap!" 

hihihihihihihi.. Macam tau tau je Mr. papa ni. Tapi setuju juga katanya, sebab kebanyakan red velvet yang saya makan macam tak sesedap rasa. Resepi yang saya buat lagi sedap kot!" (hok aloh, perasan banget eh mung ni mek ida weh!) 



Sebenarnya kami selalu juga makan kat kedai ni, tapi di Publika. Sebab dekat dengan rumah kan. Jangan tak tahu Zarin kalau ke Publika boleh dikatakan selalu nak makan kat sini. Kalau tanya dia terus cakap nak makan "Ayam isi lembik kat BIG!" (roast chicken).  Kalau kat Publika memang kadang tu kena que, sebab orang ramai. Tapi serius super duper sedap. Harga pun berpatutan. Memang tersangatlah disyorkan. 

Makan berdua dengan Mr. Papa mulalah teringatkan anak-anak. Sob-sob! Apepun Tq Mr. Papa sebab selalu tahu apa yang saya inginkan dan tak pernah letih melayan karenah saya yang macam roller coster ni. hahahhahahaha. 

Pesan mama : Sentiasa bersyukur dengan apa yang dikurniakan.

2 comments:

  1. hahhaha..perut stoking..mcm2 laki bini...;-)) mcm sedap je..mcm terliur je..;-))

    okey, ben dah masuk senarai kak nk mkn.. harap2 tercapai le...kahakha..poyo betul kak dieyana ni.;-))

    ReplyDelete
  2. Wahh bestnya dapat Lunch Date..hiihi..makanan kat situ semuanya nampak sedap dan of kos aida tak pernah sampai kedai makan yang pelik2 ni..hihihi..sebab husb aida tak suka try2 ..huhu

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...