Thursday, March 6, 2014

Bekal untuk mama

Terkejut hari ini sebab Abang Zarin sediakan bekal untuk mama ke ofis. Biasanya hanya mama yang sediakan bekal untuk dia ke sekolah. Alih-alih masa tengah pakai tudung tadi dia dah letakkan macam-macam biskut dalam tupperware dan cakap 

"Abang dah letak bekal untuk mama, nanti mama lapar mama makan kat work mama"

Terkejut dan terharu semua ada. Walaupun dalam hati nak tergelak tengok isi bekal tu. Nak menolak memang tak sampai hati. Letak dulu bekal atas meja dan kemaskan tudung.

"mama letaklah dalam handbag mama, nanti mama lupa" 

Terus capai masuk handbag.


biskut bantal, biskut ketam, biskut cotek, biskut bear


tambahnya lagi "mama nak air coklat mama ke? Abang buatkan"

"Tak apalah sayang, balik nanti abang buat. Sekarang kita dah lambat, jom..galas bag abang tu" balas mama.

"mama abang good kan? mama sayang abang tak sebab abang buat bekal untuk mama?"

"Mestilah sayang good dan hebat. Terima kasih abang" balas mama sambil cium kepala dia.

^______^  Terus dia sengeh sampai telinga dan happy nak pergi sekolah.

Pesan Mama : Kadang-kadang terasa cepat sungguh waktu berlalu. Abang Zarin dah tinggi paras celah ketiak mama. Sob-sob. .. Semoga terus membesar dengan sihat dan menjadi anak yang soleh ya nak. dengar cakap mama dan papa.




3 comments:

  1. rajinny abg zarin..saya bayangkan apa y awak cuba sampaikan & saya tersenyum sendiri..abg zarin berusaha untuk menjaga mama dia..

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...