Tuesday, March 25, 2014

kampungku

Betulla orang kata,

Tempat jatuh lagi dikenang, 
inikan pula tempat bermain. 


Setiap kali balik Terengganu mesti tak puas. Rasa kejap sangat masa berlalu. Kalau boleh nak cuti sebulan atau berbulan-bulan atau pun cuti terus. Tapi itu tak mungkin melainkan KALAU AKU KAYA! hahahahahahaha...

Sungguh rasa tenang dan damai sahaja apabila berada di pantai. Tempat kami bermain dan membesar. Setiap hari mandi laut, main pasir, tarik perahu kalau orang balik dari kelaut. Besiang ikan, cari remis, cari ketam dan macam-macam lagilah. Semua itu dah sebati dalam diri ini. Terus terasa rindu zaman kecik-kecik.
  
Zarin pun tersangat sukakan laut dan pantai. Nasib baik hari kedua di Terengganu, ombak tak kuat sangat. So sempatlah dia mandi. Masuk hari ketiga dan keempat, ombak sedikit bergelora dan berangin. Jadi hanya benarkan dia main pasir sahaja. 



Muka Zarin pun dah hangus sebab terlalulah kuat main panas. Celik mata je nak pergi pantai, nak main pasir. paling tak tahan tengah hari buta duk kejar ayam. Katanya ayam tu lari laju, penat abang kejar, macam cerita upin ipin. Hahahahahahahahahaha.. anak-anak. Kalau dah seronok main memang kuranglah makan. Jenuh paksa, lebih-lebih lagi jumpa ramai sepupu sepapat. 

Pesan Mama : Baru sampai KL, Zarin dah ajak balik terengganu lagi esok. Abang nak kejar ayam. Best! 

2 comments:

  1. untung nyerrrr...serius jeles ni!

    ReplyDelete
  2. Indahnya kampung Ida..damai je rasa..teringin nak duduk sini seminggu..fefeeling anak dara duduk tepi pantai sambil baca novel..heaven!hehee

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...