Tuesday, April 8, 2014

Kopi kasih sayang

Anda penggemar kopi??? Saya kurang sikit, tapi sekarang dah ketagih. Puncanya sebab Mr. papa peminat kopi tegar! Setiap kali ke supermarket memang macam-macam kopi yang dibelinya. Kadang-kadang saya pun naik pelik. Tapi dia dah suka saya ok saja. Macam sayalah juga yang suka beli tudung. Kira adillah kan? ^______^ 

Sekarang setiap pagi Mr. Papa akan buatkan kopi untuk saya. Letakkan dalam thermos untuk saya bawa ke ofis. Oh terharu ok! Suami buatkan bekal untuk isteri tu, walaupun hanya sethermos kopi. eh ada ke perkataan 'sethermos.. (oh ofisku sayang, sila jangan audit bahasa ai ok) ... hahahahahahaha.. Kalau ikutkan pagi-pagi saya memang kalut sediakan bekal untuk Zarin dan Sofea, Mr. papa pula duk krek-krek-krek kisar kopi sesambil cuci pinggan mangkuk periuk belanga dalam sinki. Alhamdulilah, suami isteri mesti kena tolong menolong. 



Kadang rasa macam risau juga sebab kopi kan banyak kaffein dan kalau ibu yang menyusu kena kurangkan pengambilannya. sekarang dah ketagih pulak! Tapi saya rasa setiap kali minum kopi susu macam makin banyak. Kiranya kopi ni milkbooster untuk sayalah juga. 

Sejuk-sejuk dalam ofis ni sambil hirup kopi slow-slow memang layan ok! segar sikit mata, kurang mengantuk. 

Pesan Mama: Mr. Papa memang terer buat air. so jangan terkejut jika datang ke rumah saya Mr. papa yang buatkan air. Kalau setakat ribena saya boleh bancuh, tapi kalau teh, kopi, milo dan minuman panas yang lain memang saya surrenderlah. hahahahahahahah.. 

Kopi kasih sayang, semakin hari semakin sayang..tet! ^____________*

6 comments:

  1. sedapnye, orey jatey kebanyakan suka kopi, da..hihkihk... kopi = sunnah nabi, da..;-)) bukan nescafe, tapi kopi...

    Awwww tet...;-))

    ReplyDelete
  2. Ros pun pencinta kopi! tapi belum tahap bawak bekal gi ofis. hihi.. akan diusahakn jugak. hihihi

    ReplyDelete
  3. hah..kann dah terbukti sedappppp :) mr.papa seppp skit!

    ReplyDelete
  4. kite dari dulu memang ketagih sangat dah.. hehe

    ReplyDelete
  5. Kopi cap apa tu ida...ayu pun tak suka kopi gak..tp.sejak terjebak dgn kopi hang tuah mmg suka laa

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...