Thursday, July 3, 2014

Hantu calciyum!

Haaaa, macam nilah situasi setiap hari! Kalau hari cuti celik mata dah tunujk peti nak minta calciyum. memang sofea suka sangat makan calciyum ni. kalau hari bekerja, sampai rumah pun dah minta calciyum juga. sekali makan, comot tukar baju. tak sampai 10 minit tukar lagi. Pastu tukar lagi. 

nak makan ke main ni dik?

Rasanya dari balik nursery sehingga dia nak tidur adalah dalam 3-4 pasang tukar. haisssshhh!!!! Nasib baik mesin yang basuh, kalau basuh tangan mahu bermuscle jadinya. Tapi sebelum masuk mesin kena cuci jugak dulu. Memang saja nak bagi kerja lebih kat mama papa ni. Tu belum kira mop lantai segala bagai lagi. Oh cek mek pea! kata abang! 

oummmm...nyum-nyum-nyum

Kadang-kadang lucu sangat tengok dia makan calciyum. Habis comot dah rupa macam nak pakai masker dah kekdahnya.   Hahahahahahahaha.. Nak bagi kulit cantik ke cek mek? 


Masker calciyum

Pesan Mama: Balik rumah sampai saja, tak sampai 15 minit pasti mop yang akan dicapai oleh Mr. Papa. sorang tumpahkan air, sorang sepahkan makanan, sorang makan ais krim dan macam-macamlah. anak-anak. Apepun telatah kamu tetap menghiburkan walaupun kadangkala geraaaaammmmmm!!!!

6 comments:

  1. heheh sama la macam Qebal Qeram.. mulut mama dia ni dah mcm bom atom dah.. hahahha

    ReplyDelete
  2. Adoiii sayang ooiii sampai rambut dan dahi pun makan sama.. hihi :)

    ReplyDelete
  3. kihkihkihkih..tergelak2 kite tau...comel sgt..bukan takat mulut nak makan...satu muke pun nak makan skali..hehe

    ReplyDelete
  4. hahahaha...habis ampai ke bulu mata maskernya tu..comel!

    ReplyDelete
  5. Hehee..habis satu muka di lumurnya Sofea..hehe..Dia tengah menikmati tu, tu yg tak kisah rambut kena calciyum pon!kiki..nasib baik Mr Papa rajin, kalau tak, memang jenuh..hihih

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...