Friday, October 24, 2014

Jeruk mangga asam boi

Sekarang tengah viral sungguh jeruk mangga asam boi ni. Saya pun tak lepaskan peluang nak mencuba. padahal bukan peminat jeruk pun. Nak buatnya pun semudah ABC sahaja. Bahan-bahan pun tak banyak. Cuma nak cari buah mangga muda tu la yang sukar sikit. Satu lagi asam boi tu. Majoriti kat kedai habis. Mungkin semua orang tengah buat kot. 


mangga, gula, garam, cili dan asam boi.. diadun sebati. ummmph!


Ramai yang tanya rasanya macam mana???

Pada saya rasanya sangat sedap! Tak ada rasa asid yang kuat dan menyucuk hidung tu. Emmmm..tetiba kecur liur. Rasanya pun just nice, masam manis masin pedas. Secukup rasalah kiranya.

Pesan mama : ramai yang kata boleh juga tukar buah mangga muda ni dengan betik, jambu batu, kedondong dan juga epal hijau. Urmmm, nantilah nak try buah buah ni pulak! 


7 comments:

  1. Alamak bole telan air liuq ni... smalam tgok kat fb sedara... yum yum ... nak jugakkk ..
    Dalam hari bila la mangga kat belakang nak berbuah ni...nak buat jugak

    ReplyDelete
  2. Jambu batu sedap juga kot ye.. epal.. kedondong & sewaktu dengannya.
    Kecoq aih ayaq lioq.

    ReplyDelete
  3. Btw... jom la pi blog saya juga. ruzanaibs.blogspot.com. Tq.. See u!

    ReplyDelete
  4. terbaik ida...kecur nengok buah pelam...jemput lawat blog saya

    ReplyDelete
  5. dah buat...memang sedap...pedas...masam manis semua cukup...hehhehe
    xpayah beli...buat sendiri ajer...

    ReplyDelete
  6. betul tu memang sedap..dgn epal hijau pun sedap cubalah

    ReplyDelete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...