Thursday, October 16, 2014

Tukar nama

Baru-baru ni Zarin berkenalan dengan kawan baru. Dialog dia lebih kurang ginilah

Kawan baru : Nama awak coklat ke?

Zarin : Bukan nama kita Elai Shane.

Kawan baru: Ooo.. ingatkan Coklat. Nama kita Strawberi. (Pastu terus masuk rumah)

Zarin pun datang bagitau saya : Mama, abang bukan color coklatkan? Abang color peach. Kalau papa baru coklat. Kawan baru abang tu kata abang coklat. Abang peachkan mama? Sambil tunjukkan tangan dia. Adik putih. 

Adui.. nak tergelak saya. Marah sungguh dia kalau orang kata dia coklat. kihkihkihkih..

Mama : Yang abang cakap nama Elai Shane tu pasai pa? Elai Shane tu sapa? Sejak bila abang tukar nama? 

Zarin : Elai Shane tu  dalam cerita slugterra. (sambil bercerita pasai slugterra) 

Saya dan mr. papa dah gelak dah masa ni.

Mr. papa : Lepas ni mama, papa panggil abang Elai Shane lah. Hai Elai Shane.

Zarin: (senyum simpul!) sambil jerit. Papaaaaaa!!!!!

Nak dijadikan cerita, baru-baru ni saya kena bertugas di Putrajaya. kemudian Mr. papa Whatapps ni. 




Ahahahahahaha, Aduhai. Saje je tau. Ingatkan pasai apa la tadi. Nak kena lekuk sungguh Mr. papa ni. 

Pesan mama : Kuat betul pengaruh superhero dengan anak teruna ai ni. huhuhuhuhu 

8 comments:

  1. Hahahhaha..kelakar betul anak2..hehe..papa iye pun boleh tahan..;)

    ReplyDelete
  2. hahahah... good zarin! glemer tu elain shane, iman n wafiy pula berebut2 nak nama elain shane tu...hahah..slugtera oh slugtera!

    ReplyDelete
  3. hahahha..lawak nya lah Zarin..kaler coklat pon hensem lah sayang..orang laki tak payah putih2 nanti orang kata jambu macam Dafi..hehee

    ReplyDelete
  4. Kecik kecik dah pandai concern about skin colour. Anak-anak sekarang memang kuat terpengaruh kan.
    Anak-anak saya pun sama. Suruh saya belikan supplement yang boleh bagi putih.. sabar je la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Ampun. Hahhahahahaha.. budak budak sekarang kan. lagi lagi bila ada iklan qu puteh, qu puteh, barulah puteh :)

      Delete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btw, I love reading your blog.. & the flower - Carnation, is my favourite since small.

      Delete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...