Tuesday, September 1, 2015

Aerobik+Zumba

Sudah berbulan-bulan juga saya mengikuti kelas aerobik+zumba ni. Tapi sejak puasa+raya tak sempat pula saya nak pergi. Bila dua bulan dah stop, lemak-lemak dengan gembiranya bergayut kat babat. Ditambah lagi dengan hidangan hari raya. Memang buat pestalah lelemak tu.  Sebenarnya lepas raya kelas dah on, tapi saya ada komitmen lain, jadi tak sempat ke Mom Fitness.  

Kalau aerobik saya ok sikit bolehlah ikut stepnya, kalau zumba tercungap-cungap juga. Bila dua bulan dah stop, dah lupa step, rasa macam rentak kaki dengan muzik tak senada seirama, pendek kata sumbangggg daaaaaa!!!! Nasib cermin ajaib kat depan tak gelak, kalau tak beraerobik sambil tutup mukalah jawabnya. malu! 



Alhamdulillah, sekarang dah kembali menyarung kasut ini. Sebenarnya kelas ni ada hampir 5-6 kali seminggu. Tetapi saya sempat join sabtu/ahad sahaja.  Hari keje kelas malam atau petang, memang tak sempatlah, dengan anak tuisyen, anak mengaji,anak nak buat homework memang tak mungkinlah saya dapat join. Tapi oklah, walau dua hari seminggu, harap konsisten. Bukan nak kurus pun, lebih kepada stamina, tamau asyik pancit je walau baru jalan 100 meter. Hew! Hew! Hew!  

Cuma sekarang kalau sampai rumah awal sebelum pukul 7, sempatlah kayuh basikal 2-3 rounds pusing taman dengan anak anak. Pakai baju kurung pun jadi, rasa macam comel ja, teringat pulak cerita sembilu, zed zaidi+hetty sarlene.. 

Pesan mama: Nampaknya jari-jari dah warming up.. Insyaalalh akan rajin menulis seperti sebelum ini. Hingga ke temu lagi. 

2 comments:

  1. Wah..lama menghilang...entry raya xde ke hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sempat nak berblog skang... byk komitmen lain (bz kalah kak mah) hahahahahaha.. insyaallah nanti tempek pasal raya ya.. tq ct singgah sini ya :)

      Delete

Comments always welcome. Your comments brighthen my day!

TQ

luv,
-idazs (STK)-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...